כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תביעה במיליונים

בביה"ח הירושלמי: המנתח גרם לילדה נכות של 100% לצמיתות

הורים ממזרח ירושלים תבעו את ביה"ח הדסה בסכום של 2.5 מיליון ש"ח: "רופא פגע בעורק וגרם לבתנו נזק התפתחותי בלתי הפיך וזיהומים, מדובר ברשלנות קיצונית" | הנהלת ביה"ח: "נגיב בביהמ"ש"

בביה"ח הירושלמי: המנתח גרם לילדה נכות של 100% לצמיתות
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pixabay

זה הסיוט של כל הורה: ניתוח שנועד לרפא את הילד או הילדה - פוגע בבריאותם לצמיתות.

תביעת רשלנות רפואית, שהוגשה לאחרונה נגד בית החולים הדסה עין כרם, ופורסמה הבוקר ב"ישראל היום" נוגעת למקרה כזה בדיוק: לפי הנטען בתביעה, רופאים שניתחו תינוקת בת שנתיים פגעו בטעות בעורק הכבד שלה במהלך הניתוח - והותירו אותה עם נכות של 100%. התביעה, בסך יותר מ־2.5 מיליון שקלים, הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים. התובעים הם הורי התינוקת, תושבי מזרח העיר.

התינוקת נולדה עם מום בלב, ולאחר לידתה התגלה שהיא סובלת גם מהיצרות של דרכי המרה. הוחלט לנתחה, אך לפי התביעה ההליך הסתבך: המנתח פגע בטעות בכלי דם המוליכים לכבד ולמרה. משהתגלתה הטעות, הוזעקו שני מנתחי כבד בכירים ושני מומחי מיקרו־כירורגיה. בסיועם בוצע ניסיון לחדש את אספקת הדם לכבד, וכן לתקן את הנזק לצינור המרה. בשלב מסוים נאלצו המנתחים לכרות את הטחול, והשתמשו בעורק הטחול להחלפת עורק הכבד שנכרת.

למרות המאמצים, תוצאת הניתוח הייתה טרגית: 100 אחוזי נכות לתינוקת, המרותקת למיטתה וזקוקה לטיפול רפואי וסיעודי צמוד. היא סובלת מעיכוב התפתחותי, ואינה מסוגלת להתהפך, להרים ראש, לשבת או לדבר. כמו כן, לנוכח הפגיעה בדרכי המרה, היא סובלת מזיהומים וזקוקה לטיפול קבוע.

הניתוח, לפי התביעה, היה "פעולה כירורגית רשלנית בצורה חריגה וקיצונית". בחוות דעתו של מומחה כירורגיית הילדים פרופ' יצחק וינוגרד, שצורפה לכתב התביעה, נכתב כי מהמקרה עולה "התנהלות החורגת לחלוטין מסטנדרטים רפואיים בסיסיים ומקובלים".

לגישתו, היה על המנתח להזעיק מנתחי כבד מומחים, אך אלו נקראו רק לאחר הפגיעה בכלי הדם שהוליכו לכבד. עו"ד שי גבאי, המייצג את הורי התינוקת, טוען שהמנתח ביצע חיתוך שגוי של וריד שער הכבד, וגרם נזק בלתי הפיך. לטענתו, המנתח התרשל כשחתך את הווריד בלי לזהותו טרם החיתוך.

מהדסה נמסר בתגובה: "כתב התביעה התקבל ונגיב, כמקובל, בבית המשפט".

 

רשלנות רפואית נכות תביעה ילדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד