ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הייצור יופסק

משרד הבריאות: שרשרת האירועים שהובילה לריקול של שטראוס

כבר בשבוע שעבר התקבלו ממצאים ראשוניים שהעידו על נוכחות סלמונלה במפעלי הייצור של החברה, אך רק שבוע לאחר מכן התקבלו תוצאות סופיות והוכרז על איסוף מוצרים. משרד הבריאות הורה להפסיק את הייצור במפעלים עד לתחקור מלא של האירוע

משרד הבריאות: שרשרת האירועים שהובילה לריקול של שטראוס
משרד הבריאות צילום: פלאש 90

בעקבות ריקול הענק עליו הכריזה חברת שטראוס לאחר שנמצאה נוכחות של חיידק הסלמונלה במוצריה, משרד הבריאות מפרסם הבוקר (שלישי) את שרשרת האירועים שהובילו להכרזה על איסוף המוצרים, ומודיע כי ייצור המוצרים יחודש רק לאחר תחקור האירוע, בדיקות ופעולות מנע.

• כבר ביום שלישי שעבר, במהלך חג הפסח התקבלו ממצאים ראשוניים מהיצרן אשר עלו במסגרת בדיקות שגרתיות והראו קיום נוכחות סלמונלה באזור הייצור אך לא במוצרי המזון שנדגמו במפעל וטרם שווקו. בעקבות כך, חברת שטראוס הונחתה ע"י משרד הבריאות לבצע בדיקות רחבות יותר לסביבת הייצור, למוצרים ולחומרי הגלם.

• בתאריך ה-21.4.22 בשעות הערב, התקבל דיווח על ממצאים שאינם סופיים שהצביעו על חשד לנוכחות סלמונלה בחומר הגלם - בבדיקה מהירה ולא בדיקת מעבדה מלאה האורכת כ-5 ימים. על כן, חברת שטראוס לא נדרשה לבצע החזרה (ריקול).

• ביום ראשון השבוע בשעות הצהרים, פנתה שטראוס למשרד הבריאות עם ממצאי הבדיקות הסופיות, מהן עלה כי בסביבת הייצור ובחומר הגלם ישנה עדות לנוכחות סלמונלה.

• בעקבות התוצאות הסופיות בחומרי הגלם ובסביבת הייצור, החברה ביצעה החזרה יזומה (ריקול) בתאום עם שירות המזון במשרד הבריאות, לכלל מוצרי השוקולד שתאריך ייצורם מראשית חודש פברואר.

• טרם התקבלו תוצאות סופיות לבדיקות שנעשו במוצרי השוקולד המשווקים בחנויות. כלומר, ההחזרות הללו בוצעו כמשנה זהירות, ומחר יגיעו התוצאות גם למוצרי שוקולד שכבר שווקו.

• בעקבות ההחזרות (ריקול) של חברת שטראוס-עלית, ישנן החזרות של חברות מזון נוספות שעושות שימוש בחומרי הגלם של החברה למוצריהם. בנוסף, ובתיאום עם משרד הבריאות מבוצע דיגום רחב של מוצרים נוספים.

במשרד הבריאות דורשים מהחברה להגיש תחקיר לסיבת הארוע ולבצע פעולות מתקנות בכדי למנוע הישנות מקרים בעתיד, ואומרים כי חזרה לשגרת ייצור תתבצע רק "לאחר סיום תחקיר האירוע, ביצוע פעולות למניעת הישנות התקלה, ניקוי וחיטוי הקווים ולאחר ביקורת ובדיקות מעבדה תקינות של משרדנו".

בהודעת משרד הבריאות נכתב כי הם ממשיכים לעקוב ולחקור באופן צמוד אחר הארוע, ובהתאם לממצאים יינקטו צעדים נוספים.

ריקול משרד הבריאות סלמונלה שטראוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד