ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
המלכוד של טראמפ

טראמפ יוחזר לטוויטר? מה יעלה בגורל הרשת החברתית שפתח

"אני לא הולך לטוויטר, אני הולך להישאר על האמת" הכריז אמול נשיא ארה"ב לשעבר דולנד טראמפ כנשאל האם יחזור לרשת החברתית. אם נשפוט על פי צניחת מניית הספאק של הרשת החברתית החדשה שלו, נראה כי הציבור חושב כי למרות הצהרה, טראמפ יחזור מהר מאד אל ברשת החברתית בבעלות אילון מאסק

 טראמפ יוחזר לטוויטר? מה יעלה בגורל הרשת החברתית שפתח
אילוסטרציה צילום: unsplash

נשיא ארה"ב לשעבר נמצא במלכוד, מצד אחד האיש העשיר בעולם, אילון מאסק שטראמפ כינה אותו בעבר ה"גאון בעולם" קנה את טוויטר ומבטיח לא לסתום בה פיות לעולם, ומצד שני טראמפ השקיע מיליונים ברשת חברתית חדשה שאמורה להתחרות בטוויטר, חזרה של טראמפ תמוטט את ההשקעה שלו עצמו ב"Truth". מאוחר יותר אמר טראמפ לפוקס ניוז, "אני מקווה שאילון יקנה את טוויטר כי הוא יעשה בה שיפורים והוא איש טוב, אבל אני אשאר ב-Truth. השורה התחתונה היא, לא, אני לא חוזר לטוויטר".

טוויטר החרימה לצמיתות את טראמפ בינואר 2021, תוך ציון חשש לגבי "הסיכון להסתה נוספת לאלימות" בעקבות אירועי ה-6 בינואר בוושינגטון. בעוד שטראמפ הפר בעבר את כללי הפלטפורמה, החברה שמרה על חשבונו תחת הקטגוריה המיוחדת למנהיגי העולם ולמידע לטובת הציבור.

עם זאת, מרבית הציבור חושב ככל הנראה כי טראמפ יוחזר לפלטפורמה בקרוב, יכולה להעיד על כך מניית הספאק שהתמזגה עם Truth (הרשת החברתית החדשה של טראמפ) שצנחה אתמול בגלל עסקת מאסק-טוויטר ביותר מ21%.

אמש הודיע דירקטוריון טוויטר כי קיבל את הצעתו של מאסק לרכוש את החברה הנסחרת בבורסה ב-54.20 דולר למניה, תוך שווי של 44 מיליארד דולר לפלטפורמת המדיה החברתית, רגעים ספורים לאחר פרסום החדשות על הרכישה, המסחר בטוויטר הופסק בבורסה, החברה פרסמה הודעה לעיתונות המאשרת כי היא מקבלת את הצעתו של מאסק להעביר את הרשת החברתית לבעלותו הפרטית.

"מועצת הטוויטר ניהלה תהליך מתחשב ומקיף להערכת הצעתו של אילון תוך התמקדות מכוונת בערך, ודאות ומימון", אמר יו"ר הדירקטוריון העצמאי של טוויטר, ברט טיילור על העסקה. "העסקה המוצעת תספק מזומן, ואנו מאמינים שזו הדרך הטובה ביותר קדימה עבור בעלי המניות של טוויטר".

"חופש הביטוי הוא הבסיס של דמוקרטיה מתפקדת, וטוויטר היא כיכר העיר הדיגיטלית שבה דנים בעניינים חיוניים לעתיד האנושות", אמר מאסק בהודעה לעיתונות. "אני רוצה להפוך את טוויטר לטוב יותר מאי פעם על ידי שיפור המוצר עם תכונות חדשות, הפיכת האלגוריתמים לקוד פתוח כדי להגביר את האמון, להביס את הבוטים ולתת אימות של כל בני האדם. לטוויטר יש פוטנציאל אדיר - אני מצפה לעבוד עם החברה ועם קהילת המשתמשים כדי לפתח אותו".

דולנד טראמפ אילון מאסק טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד