ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"בעלי זיקה צבאית"

טורקיה עושה צעד משמעותי נגד אנשי ארגון הטרור

העיתון הלבנוני אל-אח'באר מדווח הבוקר מפי "מקור יודע דבר" כי ברקע ההתקרבות של טורקיה לישראל, בחודש פברואר האחרון התקיימה פגישה בין השלטונות בטורקיה לבין משלחת של חמאס שבמהלכה הצד הטורקי העביר מסר לחמאס שהתקבלה החלטה למנוע כניסה למדינה מאישים בארגון שיש להם קשר לפעילותו הצבאית

מחבלים מהחמאס: אילוסטרציה
מחבלים מהחמאס: אילוסטרציה צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

מתחילת השנה הנוכחית בחמאס מחו בפני השלטונות הטורקיים על כך שמונעים מאנשי הארגון לעבור בשדות התעופה של טורקיה. הטורקים השיבו שמדובר באישים בעלי זיקה לפעילות הצבאית של הארגון והנוכחות שלהם בשטח טורקיה אינה מתקבלת על הדעת. עם זאת, בצד הטורקי, העבירו מסר כי אין שינויים מהותיים בעמדה הטורקית כלפי חמאס, קרי כאלה שייאלצו את הנהגת הארגון לעזוב לחלוטין את טורקיה. כך דווח רועי קייס בערוץ הטלגרם של 'כאן חדשות'.

נאמר כי מדובר בחידוד של מה שכבר הוסכם כשהנהגת הארגון עברה מדמשק לקטר וטורקיה – לא לקיים פעילות פוליטית שמאיימת על יציבות טורקיה ולא לקיים פעולות ביטחוניות וצבאיות בתוך טורקיה או מתוכה.

הטורקים הסבירו כי הגיע אליהם מידע ממנגנוני ביטחון בינלאומיים, בהם ישראל, על פעילות צבאית של אנשי הארגון בתוך טורקיה. בפגישה בפברואר הוסבר לחמאס מהצד הטורקי כי על אנקרה לעשות שינויים לאור הלחצים הכבירים שמופעלים על טורקיה במישור הכלכלי. עם זאת בצד הטורקי הבהירו כי הם לא יפעילו לחץ על חמאס בתחומים כלכליים, מסחריים וכספיים וכי ההשקעות של הארגון בטורקיה לא יוקפאו וגם אישים שאין להם זיקה לפעילות הצבאית לא יגורשו.

העמדה המדוברת הועברה לדרגים הרלוונטיים בחמאס, כולל לזרוע הצבאית של הארגון. מי שניהלו מקרוב את הדיון בנושא בתוך חמאס הם מנהיג הארגון, איסמאעיל הנייה, וסגנו, סאלח אל-עארורי.

לפי הפרסום, בתוך חמאס נרשמו חילוקי דעות בנושא, בעוד שחמאס עזה השמיע עמדה פומבית נגד נרמול היחסים של טורקיה וישראל, הנהגת החוץ (הנייה ועארורי) פעלו כדי שהעימות עם טורקיה לא יהיה פומבי ותמכו בעמדה שלא נכנסת לעימות מתוקשר עם טורקיה, בין השאר באמצעות שליחת מסר לנשיא טורקיה, ארדואן, שמסביר את עמדת הארגון המתנגדת לנרמול עם ישראל כיוון שהוא פוגע בסוגיה הפלסטינית ומציגה את נשיא טורקיה כמי שסותר את עצמו. לא נאמר במפורש האם המסר המדובר הועבר.

חמאס טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד