י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מרוץ למניעת המקרה הבא"

שר הבריאות הכריז על הרחבת מבצע החיסונים לפוליו לילדים עד גיל 17

לפני כחודשיים התגלה בירושלים מקרה הידבקות בפוליו, ומאז נדבקו עוד 8 ילדים. במסיבת עיתונאים שנערכה היום הוכרז על הרחבת מבצע "שתי טיפות 2022" לכל רחבי הארץ ולכל הילדים מגיל לידה ועד גיל 17 שלא קיבלו את שתי מנות החיסון

שר הבריאות הכריז על הרחבת מבצע החיסונים לפוליו לילדים עד גיל 17
השר ניצן הורביץ צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

לפני כחודשיים התגלה בירושלים מקרה בו ילדה נדבקה בנגיף הפוליו (שיתוק ילדים), מה שהוביל להתפרצות הנגיף בישראל, ולהידבקות של 9 ילדים בסה"כ - מתוכם רק אחד עם תסמיני מחלה.

היום (שלישי) התקיימה מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הבריאות ניצן הורביץ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס, בה הכריזו על הרחבת מבצע החיסונים לכל רחבי הארץ ולכל מי שלא התחסן בשתי מנות החיסון מגיל לידה ועד גיל 17.

השר הורביץ ופרופ' אש שיבחו את היענות הציבור למבצע החיסונים, והדגישו כי זו הדרך היחידה והטובה ביותר להילחם בהתפרצות הנגיף. הפרופ' אש אמר כי "אנחנו במרוץ נגד הזמן למנוע את המקרה הבא", הד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה כי תוצאות מבצע החיסון הקודם שנערך בשנת 2013 הוכיחו את יעילות החיסונים והראו כי הנגיף נעלם גם ממערכות הביוב.

משרד הבריאות קורא לכל הורה לבדוק סטטוס התחסנות של הילדים עד גיל 17 כדי לוודא צורך בהשלמת חיסון. המידע לגבי סטטוס חיסון נמצא בפנקס החיסונים של הילד וכן ניתן לבדוק בקופות החולים ובמוקד קול הבריאות *5400.

פוליו ניצן הורביץ נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד