כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
על אף העלייה בתחלואה

ביטול הצו אושר בוועדה - היכן עדיין תצטרכו לעטות מסכות?

ועדת הבריאות אישרה היום את ביטול הצו המחייב עטיית מסכות בחללים סגורים, אך השאירה את החובה לעטות אותן בבתי חולים, מרפאות, בתי אבות וטיסות בינלאומיות. אילנה גנס: "חלק גדול מהציבור מרגיש לא מספיק מוגן"

ביטול הצו אושר בוועדה - היכן עדיין תצטרכו לעטות מסכות?
נערים בתור לחיסון צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

היום (שלישי) התכנסה בכנסת ועדת הבריאות בראשות מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ אלינה ברדץ' יאלוב (ישראל ביתנו) ואישרה את תיקון מס' 28 לצו בריאות העם שהחל כבר במוצאי שבת האחרון וביטל למעשה את חובת עטיית מסכות על כלל השוהים בחללים סגורים.

לצד זאת, הוחלט בוועדה להשאיר את חובת עטיית המסכות בבתי חולים, מרפאות וקופות חולים, ארגונים המעניקים שירותי רפואת חירום, מוסדות "מגן אבות ואימהות" כבתי אבות ומוסדות גריאטריים, טיסות בינלאומיות וכן אדם הנמצא בדרכו למקום בידוד.

אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה בדיון כי ההחלטה לשינוי הצו נבעה מהצטברות ידע עבור המחלה שעל אף מספר הנדבקים בכל יום עדיין גבוה, הרי שאינה מביאה לעלייה באשפוזים ובתחלואה הקשה וזאת נוכח אחוז גבוה מאוד של מחוסנים ומחלימים.

גנס הוסיפה כי "הותרנו את ההמלצה שלנו לגבי אוכלוסיות שונות לעטות מסכה בשביל להגן על עצמם, גם אם יתר האוכלוסייה לא עוטה מסכות. אנחנו מכירים את הקולות האלה שחלק גדול מן הציבור מרגיש לא מספיק מוגן, התחושה שלא מספיק אנשים בסביבה דואגים לו, אבל לפחות אדם עצמו בכל סיטואציה רשאי לעטות מסכה ואנחנו ממליצים על זה לאוכלוסייה בסיכון".

קורונה מסכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד