י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"נאמן לדרכו האידאולוגית"

יו"ר הוועדה בדיון של שיקלי מודה: "האמנתי לו"

ח"כ איתן גינזבורג, שניהל את ועדת הכנסת שדנה בהכרזה על ח"כ שיקלי כפורש מימינה, סיפר על רגעי ההכרעה והודה כי האמין לו: "היו לשיקלי טענות מאוד אותנטיות, מאוד אישיות, אמוציונליות"

יו"ר הוועדה בדיון של שיקלי מודה: "האמנתי לו"
ח"כ איתן גינזבורג בוועדה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתום דיון עמוס בחילופי מהלומות שארך יותר מ־11 שעות (שני), קיבלה ועדת הכנסת ברוב של שבעה תומכים וללא מתנגדים את בקשתו של ראש הממשלה ויו"ר ימינה נפתלי בנט להכריז על חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש.

חבר הכנסת איתן גינזבורג, שניהל אתמול את ישיבת ועדת הכנסת, סיפר בראיון ל־103fm על הדיון והודה שהאמין לדבריו של שיקלי.

"אין ספק שהיו לשיקלי טענות מאוד אותנטיות, מאוד אישיות, אמוציונליות, ואני אומר לך באופן אישי, אני לקחתי את זה מאוד ברצינות והקשבתי לכל מה שיש לח"כ שיקלי לומר ולעורך דינו", אמר גינזבורג.

לדבריו, "התרשמתי מזה שהוא באמת מאמין שהקואליציה לא נכונה, שהוא פועל על פי תפיסת עולמו והאידאולוגיה שלו, שהוא נאמן לדרכו האידאולוגית והאמנתי לו, אבל אני גם התרשמתי שהוא בסוף הוציא את עצמו כמעט דה פקטו מסיעת ימינה, באופן ההתנהלות שלו היומיומית בתוך הכנסת, כשהוא הצביע מעל ל־700 חוקים בניגוד לדעת הסיעה, התבטא המון פעמים נגדה, לא השתתף בישיבות סיעה, בכל הצעדים הפרקטים של התנהלות בתוך הכנסת".

גינזבורג המשיך ואמר: "אין ספק שהוא לא חלק מתוך סיעת ימינה, למרות שהוא מאמין שהוא מייצג את העמדות המקוריות של ימינה. אני מאוד מאמין לו בזה, אבל זה לא היה הדיון שבפנינו. האמנתי לכנות שלו, אבל מבחינת הפרישה, אין ספק שהוא פורש מימינה, ואני לא מעלה על דעתי שהוא חושב שהיום הוא חלק מסיעת ימינה, עם כל חברי הכנסת שנמצאים בתוך הקואליציה והוא באופוזיציה".

עם זאת טען, "היו שם חברי כנסת שפשוט הגיעו לעשות הצגה. הם בחרו להתנהג כמו ילדים קטנים שרוצים לעצבן את המורה. לאורך כמעט כל הדיון, 12 שעות, לא הפסיקו להפריע לצדדים, ירדו לפסים אישיים ודי מגעילים ותקפו גם את היועצת המשפטית של הוועדה שעושה רק את העבודה המקצועית שלה".

עמיחי שיקלי איתן גינזבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד