כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"חטוטרת בגב המדינה"

מאמר שנאה ב'הארץ' נגד הערים החרדיות ביהודה ושמרון

ד"ר שאול אריאלי פרסם מאמר ב'הארץ' בו טוען כי הצמיחה באיו"ש, נובעת מהילודה הגבוהה באוכלוסייה החרדית, הענייה, והנתמכת ע"י מדינת ישראל כ"חטוטרת בגב המדינה" | מנכ"ל מועצת יש"ע אמר ל'בחדרי חרדים' כי השימוש הבזוי בנתונים שגויים בכדי לבזות את המגזר החרדי שתורם למדינה לא פחות מקוראי הארץ חייב להיפסק, אלו דעות חשוכות שכדאי ויעברו מן העולם

מאמר שנאה ב'הארץ' נגד הערים החרדיות ביהודה ושמרון
בחורי ישיבה שוקדים על תלמודם במודיעין עילית צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אמירות של אנשי תקשורת נגד המגזר החרדי אינם חדשות, בכל שבוע צץ לו מישהו עם אמירה אחרת שאינה במקום, אורי משגב שכתב מאמר דעה "החרדים - אין לכם זכות קיום בלעדינו", או ד"ר הני זביידה שקרא לחרדים בערוץ הכנסת "לחזור לשטייטל במזרח אירופה" ואף דימה אותם לנאצים, או רינה מצליח שהגדילה לעשות בתקופת הקורונה והשתלחה בחרדים על הסחיטה שלהם את המדינה ושהם משתמטים ומוצצים את הכסף של החילונים. הפעם זהו ד"ר שאול אריאלי, אל"מ במילואים, פעיל שמאל ולשעבר ראש המנהלת של המו"מ, המועצה לשלום וביטחון וליוזמת ז'נבה. בסוף השבוע האחרון הוא פרסם מאמר נוטף שנאה בעיתון הארץ שכותרתו "אל תתנו למתנחלים לשקר לכם".

המאמר מתייחס לדו"ח נתוני האוכלוסייה ביהודה ושומרון האחרון של מועצת יש"ע המלמד שבשנה הקרובה ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון תחצה את רף החצי מיליון תושבים. על פי הדו"ח, נכון לינואר 2022 מונה האוכלוסייה הישראלית ביהודה שומרון ובקעת הירדן 491,923 תושבים בכ-150 יישובים ובשנת 2021 היה גידול של 15,890 תושבים באזור. עוד על פי הנתונים, משנת 2011 ההתיישבות גדלה ב 148,985 תושבים, עלייה של 43% בעשר שנים. בעשור האחרון גדלה אוכלוסיית האזור בממוצע ב 3.7% כל שנה.

אלא שאריאלי טוען במאמרו ב'הארץ' כי הדו"ח של מועצת יש"ע מגלה רק טפח חיובי ומסתיר טפחיים שליליים, ומנסה להפוך את חגיגת הניצחון ההתיישבותי לפארסה. לטענתו, הדו"ח מציין גידול של 3.3% באיו"ש בעוד שהלמ"ס מציין גידול של 2.6% בלבד, הדו"ח מונה תוספת של 15,890 נפשות בעוד שהלמ"ס רק 11,805 נפשות.

עוד טוען אריאלי במאמר שכתב כי למרות שעל פי הדו"ח של מועצת יש"ע, בארבע הערים היהודיות ביהודה ושומרון (מודיעין עלית, ביתר עלית, מעלה אדומים ואריאל) היה גידול שנתי של 2.6% ,ואוכלוסייתן מהווה 43% מכלל האוכלוסייה היהודית באיו"ש, מדובר בגידול טבעי בלבד וכי על פי הנתונים שהציג אריאלי ישנה הגירה שלילית מאותם ערים, את ארבע הערים הללו עזבו השנה 1,154 נפשות יותר משהצטרפו אליהן.

כאן עובר אריאלי אל המגזר החרדי, שם הוא טוען נמצא הטיוח הגדול שמבצעת מועצת יש"ע, במודיעין עלית, העיר היהודית הגדולה באיו"ש, ובביתר עלית, העיר השנייה בגודלה, עזבו בשנה שעברה, 280 ו-4,177 איש יותר מאלו שעברו אליהן. אך בניגוד לשתי הערים הקטנות יותר, שתי הערים החרדיות נהנות משיעור גבוה מאוד של ריבוי טבעי לדבריו. בשתי הערים נוספו לא פחות מ–5,638 נפשות.

ומה הבעיה עם הגידול הטבעי של החרדים? כאן עובר ד"ר אריאלי לתקוף בצורה ישירה את המגזר החרדי וכותב כי עלייה בשיעור החרדים בקרב אוכלוסיית איו"ש פירושה המשך הירידה בדירוג הכלכלי־חברתי של האוכלוסייה הישראלית כולה ביהודה ושומרון, אוכלוסייה זו טוען אריאלי היא ענייה ביותר, גם ביחס לחברה החרדית בכללותה בישראל, בכל מדד — דירוג חברתי כלכלי, משכורת ממוצעת, זכאות לבגרות, אחוז אקדמאים ועוד. ההשלכות של המגמות הללו ברורות, כותב אריאלי, אוכלוסיית יהודה ושומרון הופכת חרדית, צעירה, ענייה ונתמכת יותר על ישראל שבתחומי הקו הירוק ומשתלבת פחות, בסוף הטור כותב אריאלי, "זוהי אוכלוסייה שתיהפך לחטוטרת ביטחונית וכלכלית על גבה של מדינת ישראל".

הנתונים שהביא אריאלי נשמעים מנותקים מהמציאות, הגירה שלילית במודיעין עילית? כל מי שעבר אי פעם בעיר ראה את תנופת הבנייה האדירה בשכונות ובכל ברחבי יהודה ושומרון. יזמים בונים אלפי יח"ד באריאל, במעלה אדומים, באפרת ובכל רחבי יהודה ושומרון. אין ספק שלו הייתה הגירה שלילית מיהודה ושומרון, יזמי הבנייה לא היו בונים שם. יתרה מכך, יזמים רבים מדווחים כי הדירות שלהם נחטפות במהירות שאפילו הם לא ציפו לה. אך גם אם נתעלם מאמיתות הנתונים, מדובר לא פחות ממאמר שיטנה נגד החרדים, דעות חשוכות שחשבנו כי כבר עברו מן העולם.

ואכן, מבדיקה שעשינו מצאנו כי אריאלי טועה בדבריו. לאחר שיקלול הילודה, התמותה וההגירה, בשנת 2021 העיר מודיעין עלית גדלה ב-2,956 נפשות והעיר ביתר עלית גדלה ב-2,093 נפשות.

״הערים החרדיות נתמכות בידי ישראל העשירה״?

האם לא הגיע הזמן שבישראל של 2022 נתקדם קצת ונפסיק להשמיע דברי הבל נגד מיעוטים, האם עיתון הארץ ייתן למישהו לכתוב את אותם הדברים נגד המגזר הערבי לדוגמה? רק בשבוע שעבר כינה זמר ישראלי את המזרחיים צ'חצ'חים והוקע בכל מקום, מדוע כאשר כותבים נגד החרדים הכל עובר בשקט, התסכול החרדי מהיחס המוטה והמסית של התקשורת הולך וגדל. החרדים אינם מוכנים לשאת זאת עוד וגם לא במועצת יש״ע. בשיחה שקיימנו היום עם יגאל דילמוני, מנכ״ל מועצת יש״ע שטען כי אימרות נגד ההתיישבות היהודית הם דבר שבשגרה אצל אריאלי וכי גם הם אינם מופתעים מהתזמון של המאמר שפורסם לרגל יציאת ספר חדש שכתב אריאלי. 

הפעם, אומרים לנו במועצת יש״ע, קלו כל הקיצים. לדבריהם ההשתלחות של אריאלי במגזר החרדי היא בזויה ומציגה לקוראי הארץ מצג שיקרי והפוך לחלוטין מהמציאות בפועל. לדבריו: ״אנחנו שמחים לראות כיצד בשנים האחרונות הערים החרדיות ביהודה ושומרון פורחות ומשגשגות. רק בשנה החולפת נבנו עשרות שכונות חדשות בביתר עלית, מודיעין עלית ובעמנואל. בעוד שמשפחות שלמות עומדות בתור כדי לרכוש דירה ויזמים רבים וחדשים משקיעים בערים אלו, בוחר אריאלי לפרסם שקרים מוחלטים במטרה לשרת את הנרטיב השמאל בישראל. כך בדיוק הוא והעיתון שבן נכתבו הדברים מנסים לפגוע ולשסות את אזרחי מדינת ישראל בתושבי האזור, תוך פגיעה במגזר רחב ונאמן שתורם לעם ישראל לא פחות מקוראי העיתון שלהם, ואולי אף יותר.״

באשר לשאלתנו על אמיתות נתוני דו"ח האוכלוסייה השיב דילמוני: ״הדו״ח של מועצת יש״ע מסתמך על נתוני אמת של משרד הפנים, לפי מספר התושבים שכתובת מגוריהם היא בערים ובישובים ביהודה ושומרון. לעומת זאת, אריאלי עושה שימוש ציני ושגוי באומדנים ובסטטיסטיקות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מעבר לכך, ההוכחה הגדולה ביותר לצמיחה המואצת של האזור הם יזמי הבנייה הפרטיים וחברות הנדל"ן הגדולות שפועלות היום בהתיישבות במרץ רב, בניגוד לעבר בו עיקר הבניה היה על ידי משרד השיכון ומספר קטן של חברות. כניסת היזמים וההון הפרטי בשנים האחרונות מציגה את האמת על כך שמדובר באזור מתפתח עם ביקוש והזדמנויות נדל"ניות מצוינות. ברוך ה׳, אנחנו ממשיכים לצמוח ולהחזיר את החיים היהודיים לחבל ארץ התנ"ך.״

 

 

 

מועצת יש"ע הארץ מודיעין עילית רדיפת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד