כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מדביק גם מחלימים

בכירת משרד הבריאות על הווריאנט החדש: "אין לנו מספיק מידע"

בדיון שנערך היום בוועדת הבריאות של הכנסת אמרה ראש מטה בריאות הציבור, אילנה גנס כי על אף שלפי הנתונים עד כה הווריאנט החדש מדבק יותר, לא הוכחה עלייה במספר האשפוזים ובתחלואה הקשה | בשבועיים הקרובים תישקל האפשרות לבטל את חובת הבידוד למאומתים

בכירת משרד הבריאות על הווריאנט החדש: "אין לנו מספיק מידע"
בדיקות קורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לצד ביטול חובת עטיית המסכות בחללים סגורים, התקיים היום (שלישי) דיון בוועדת הבריאות בכנסת בראשות מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ אלינה ברדץ' יאלוב (ישראל ביתנו) ובו דנה הוועדה במדיניות ודרכי ההתמודדות מול מגפת הקורונה בישראל.

ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, אילנה גנס, התייחסה במהלך הדיון לווריאנטים החדשים שהתגלו בבדיקות בנתב"ג, ואמרה: "אין לנו מספיק מידע כדי להגיד שאנחנו צריכים לחזור למדיניות יותר מחמירה. יש סממן מדאיג שזה כן גורם להתפשטות אצל מחלימים וגורם שוב לעלייה מחודשת בתחלואה בדרום אפריקה. יחד עם זאת, בינתיים אנחנו לא רואים עלייה באשפוזים".

עוד אמרה גנס כי במשרד הבריאות עובדים בשיתוף פעולה עם גורמי הרפואה בדרום אפריקה ועוקבים אחר המתרחש שם "אנחנו ממשיכים לחקור מגעים ולהסתכל כמובן בצורה יותר מוקפדת על חוזרי חו"ל".

"ייתכן ונראה עלייה מסוימת בהדבקה, אנחנו חלק מן הקפיצה הקטנה קשור להסרת מסכות בחללים סגורים" אמרה גנס, אך הדגישה כי "כל עוד אנחנו לא רואים השפעה על אשפוז, אנחנו לא רואים אינדיקציה לשנות מדיניות".

בשבועיים הקרובים יקיים משרד הבריאות מספר דיונים המוגדרים "עקרוניים" בהם ישקלו את ביטול חובת הבידוד למאומתים, שינוי מדיניות הבדיקות לנוחתים בנתב"ג ועוד. בתוך כך, שר הבריאות ניצן הורביץ אמר היום כי הבדיקות בנתב"ג הוכחו כיעילות, כאשר אמש (שני) התגלו בהן שלושה מקרים של הידבקות בווריאנט BA4.

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד