כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הנגיף מהתל

ירידה קלה במקדם ההדבקה; מקרי הידבקות בווריאנטים החדשים | עדכון יומי

משרד הבריאות מעדכן הבוקר את נתוני תחלואת הקורונה, מקדם ההדבקה (R) רושם ירידה קלה ועומד על 0.88. אתמול נערכו 75,421 בדיקות לגילוי נגיף הקורונה ו-5.69% מתוכם נמצאו חיוביות. מומחים מעריכים כי הווריאנט החדש שהתגלה בישראל מדבק יותר, אך לא גורם למחלה קשה

ירידה קלה במקדם ההדבקה; מקרי הידבקות בווריאנטים החדשים | עדכון יומי
בדיקת קורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

משרד הבריאות מעדכן הבוקר (רביעי) את נתוני תחלואת הקורונה, ועל פי העדכון אתמול התגלו 3,372 מאומתים חדשים לנגיף, וזאת מתוך 75,421 בדיקות שנערכו לגילוי נגיף הקורונה.

בתוך כך, מקדם ההדבקה(R) שבשבוע האחרון היה במגמת עלייה רושם ירידה קלה, ועל פי העדכון עומד הבוקר מקדם ההדבקה על 0.88. לצד זאת, אחוז הבדיקות החיוביות ממשיך במגמת הירידה, ומכלל הבדיקות שנערכו אתמול לגילוי הנגיף, 5.69% נמצאו חיוביות.

עוד מעדכן הבוקר משרד הבריאות את נתוני התחלואה הקשה, ועל פי העדכון ישנם 191 חולי קורונה שמצבם מוגדר קשה, ומתוכם 65 מונשמים. משרד הבריאות אף מעדכן כי ביממה האחרונה נפטר אדם אחד מהקורונה, ובסה"כ מפרוץ המגפה ועד עתה נפטרו ל"ע בישראל 10,695 בני אדם מהנגיף.

ביום שני הודיע משרד הבריאות כי התגלו בישראל 3 מקרי הידבקות בווריאנט חדש שמקורו בדרום אפריקה ונקרא BA4. אתמול דווח על מקרה נוסף של BA4 ואף על גילוי שני מקרים חדשים של הידבקות בווריאנט חדש נוסף הנקרא BA5. לעת עתה אין מספיק מידע על הווריאנטים האלו, אך הערכות המומחים אומרות כי אף אם הם מדבקים יותר מקודמיהם הרי שאינם גורמים לעלייה בתחלואה הקשה ובמספר האשפוזים.

עדכון קורונה יומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד