ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הדרמה בטוויטר

"שורפים את הראיות לפני שהבוס החדש מתחיל?"

דונלד טראמפ ג'וניור ואנשי ימין רואים קפיצות ענק במספר העוקבים שלהם לאחר שהצעת מאסק לרכוש את טוויטר התקבלה, במקביל, הנשיא לשעבר אובמה ואנשי שמאל נוספים מאבדים מספרים עצומים על רקע העובדה שעובדי טוויטר לכאורה שינו את האלגוריתם

"שורפים את הראיות לפני שהבוס החדש מתחיל?"
רויטרס

דמויות מהימין בטוויטר כמו מושל פלורידה, רון דסנטיס ודונלד טראמפ הבן, ראו את מספר העוקבים שלהם מזנק, בעוד אנשים מהשמאל כמו אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, וברק אובמה, גילו ירידה ניכרת בעוקבים. התנודות היו דרמטיות מאז יום שני, אז אושרה השתלטותו של אילון מאסק על החברה ב-44 מיליארד דולר.

צייצני ימין בולטים ראו את מספר העוקבים שלהם גדל מאז שהשתלט אילון מאסק, מה שעורר טענות שהחשבונות שלהם 'טופלו' על ידי אנשי צוות טוויטר. אנשי שמאל כולל הנשיא לשעבר ברק אובמה, כמו גם הנציגה אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, ראו נפילות עצומות מאז הידיעה על רכישתו של מאסק.

דונלד טראמפ ג'וניור, שיש לו 7.7 מיליון עוקבים, ראה את העוקבים עולים ב-87,296 ביום שלישי והציע שהעלייה נבעה מתיקון אלגוריתם שהוטה לפני הגעתו של מאסק. כך מדווח ה'דיילי מייל'.

הוא צייץ בטוויטר: "למרות שאני מדהים וראוי לחלוטין ל-87,000 עוקבים חדשים ביום, נראה שמישהו הוריד את האזיקים מהחשבון שלי. תוהה אם הם שורפים את הראיות לפני שההנהלה החדשה נכנסת".

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, ראה 141,566 עוקבים חדשים, מאז הרכישה. הוא שיבח את הצעתו של מאסק לרכוש את טוויטר, כינה אותה 'עסקה טובה לבעלי המניות' ואמר שהיא 'מעלה את הסיכוי שהפלטפורמה תהיה מקום שבו חופש הביטוי יכול לשגשג, ולא כלי לאכיפה נרטיבית'.

מנחת תוכנית האירוח השמרנית, דנה לוש, שהתלוננה זמן רב על דיכוי חשבונות, ראתה את העוקבים שלה עולים בכ-9,000 ביום שלישי. לשם השוואה, היא צברה כמה מאות עוקבים חדשים ביום לפני רכישתו של מאסק. מושל פלורידה מאט גאץ נהנה ביום שלישי מגידול של 21,430 עוקבים - גבוה פי כמה מכ-500 העוקבים החדשים שהוא צובר מדי יום.

 

לעומת זאת, הפוליטיקאים הליברלים ראו את מספר העוקבים שלהם צונח בעקבות הכרזת מאסק. חברת הקונגרס של ניו יורק, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז - שיש לה 12.9 מיליון עוקבים - ראתה שלשום כי 20,725 אנשים פתאום הפסיקו לעקוב אחריה.

לפני שמאסק רכשה את טוויטר, היא משכה כ-1,000 עוקבים חדשים מדי יום, והיא נחשבת לאחד הקולות הפרוגרסיביים הבולטים בפלטפורמה. והנשיא לשעבר ברק אובמה שעומד בראש טבלת המובילים העולמית של טוויטר עם 131.7 מיליון עוקבים, סיים עם 5,063 עוקבים פחות מאשר לפני ההכרזה של מאסק. אמנם הנתון הזה הוא טיפה בים בהשוואה לקהל הטוויטר העצום שלו, אבל הוא שונה באופן ניכר מ-15,000-20,000 העוקבים החדשים שאובמה משך בעבר בכל יום נתון.

דובר טוויטר טען כי התנודות היו טבעיות. ליברלים רבים נשבעו לעזוב את טוויטר בגלל עמדתו הקשוחה של מאסק בעד חופש הביטוי, ויש גם סיכוי שהשמרנים החליטו להצטרף ולעקוב אחרי אנשי ימין שהם מעריצים בעקבות ההכרזה. "למרות שאנו ממשיכים לנקוט בפעולה על חשבונות שמפרים את מדיניות הספאם שלנו, מה שעלול להשפיע על ספירת העוקבים, נראה כי תנודות אלו נובעות במידה רבה מהעלייה ביצירת חשבונות חדשים והשבתתם", נכתב בהצהרה בטוויטר.

טוויטר דולנד טראמפ אילון מאסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד