כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מודיעין קטלני

נחשף: אוקראינה הפילה מטוסים עם מאות חיילים רוסים

ארה"ב סיפקה לצבא האוקראיני מידע בזמן אמת שאיפשר להפיל מטוסים עם מאות חיילים רוסים בימים הראשונים של המלחמה. השותפות המודיעינית איפשרה לאוקראינה להפיל בפברואר מטוס תובלה רוסי ובו מאות חיילים בדרך לשדה התעופה של קייב

מטוס רוסי מיורט: אילוסטרציה
מטוס רוסי מיורט: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

ארה"ב נתנה לצבא האוקראיני מודיעין בזמן אמת על תוכנית המלחמה של פוטין, שאפשרה לאוקראינה להפיל מטוס תובלה רוסי שנשא מאות חיילים בימים הראשונים של הפלישה. המתקפה המוצלחת של אוקראינה על מטוס התובלה הרוסי IL-76 ליד נמל התעופה של קייב בפברואר בוצעה לאחר קבלת מידע מארה"ב במבצע חסר תקדים לשיתוף מודיעין עם שותף שאינו בנאט"ו, כך אמרו גורמים אמריקאים לשעבר ובהווה לרשת NBC .

שני מטוסים כאלה הופלו בערך באותו זמן. פרטים על איזה משני המטוסים הופלו הודות למודיעין האמריקני לא נמסרו. רוסיה לא חשפה כמה חיילים מתו, אבל המטוסים יכולים לשאת עד 150 חיילים כל אחד. למרות שבסופו של דבר הרוסים כבשו את שדה התעופה, הפעילות של אוקראינה בשמיים עם המודיעין האמריקני פגע בפעילותה של רוסיה באזור וסייע לאוקראינה להשיב מלחמה, כך סיפרו הגורמים הרשמיים.

"מההתחלה, היה שיתוף מודיעין אסטרטגי ומעשי עם אוקראינה", אמר פקיד אמריקאי אחד בעניין ל-NBC. "זה השפיע הן ברמה הטקטית והן ברמה האסטרטגית. יש דוגמאות שבהן אתה יכול לספר סיפור די ברור, שזה עשה הבדל גדול". המודיעין שסיפקה ארה"ב איפשר לכוחות האוקראינים לדעת היכן לפגוע, אילו יחידות רוסיות פעילות ואילו בדרך לאוקראינה, והיכן מתכננים הכוחות הפולשים להפציץ.

 

פקיד אמריקני אחד אמר ל-NBC כי מבצעים חשאיים הצילו חיילים אוקראינים וציוד אוקראיני תוך שהם גרמו לרוסיה לבזבז זמן ותחמושת. "הצבא הרוסי כתש שדות ריקים שבהם הוקמו בעבר יחידות הגנה אווירית", כך אמר הפקיד לאחר שהכוחות האוקראינים הועברו בעקבות מידע אמריקאי. "הייתה לזה השפעה עצומה על יכולתו של הצבא הרוסי בשטח".

מאז תחילת המלחמה איבדה רוסיה בסך הכול 873 טנקים, 2,238 כלי רכב משוריינים, 179 מטוסים, 154 מסוקים ו-408 מערכות ארטילריה, כך עולה מנתונים שפרסמה יחידת כוחות היבשה האוקראינים השבוע.

האוקראינים מעריכים שכ-21,000 לוחמים רוסים נהרגו במלחמה, כאשר ארצות הברית ובריטניה מעריכים ב-15,000. בסך הכול, 317 קצינים בדרגת סגן ומעלה נהרגו בקצת יותר מחודשיים של לחימה.

המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן אמרה בהצהרה: "אנחנו מספקים באופן קבוע מודיעין מפורט ובזמן לאוקראינים בשדה הקרב כדי לעזור להם להגן על ארצם מפני תוקפנות רוסית ונמשיך לעשות זאת". ה-CIA גם סיפק מידע על האופן שבו כוחות אוקראינים יכולים להגן על מנהיגיו בצורה הטובה ביותר, כולל הנשיא וולודימיר זלנסקי, שהוא יעד מרכזי לפולשים רוסים, כך דיווחה NBC.

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה"ב מודיעין חיילים הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד