ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
בגלל התמיכה

מוסקבה מאיימת לתקוף אתרים צבאיים בבריטניה ובמדינות נאט"ו אחרות

רוסיה מאיימת לפגוע בדיפלומטים בריטיים בקייב כ"תקיפות תגמול" לאחר הגיבוי של שרים בבריטניה לאוקראינה שכביכול הפציצה את רוסיה. הקרמלין הזהיר שהם עלולים לפגוע באתרי נאט"ו במדינות כמו בריטניה בגלל תמיכתם באוקראינה

בניינים הרוסים באוקראינה: אילוסטרציה
בניינים הרוסים באוקראינה: אילוסטרציה צילום: משטרת אוקראינה

הקרמלין מזהיר כי הוא עלולים לפגוע באתרים צבאיים בבריטניה בגלל התמיכה הבריטית באוקראינה, כולל לפגוע בדיפלומטים בריטיים שיחזרו לקייב, זאת לאחר "דיבור פרובוקטיבי של שר ההגנה על הפצצת רוסיה".

מריה זכרובה, דוברת משרד החוץ הרוסי, אמרה, שניתן לאשר תקיפות נגד מדינות נאט"ו המספקות נשק לאוקראינה. היא הזהירה: "האם אנחנו מבינים נכון שלמען שיבוש הלוגיסטיקה של אספקה ​​צבאית, רוסיה יכולה לפגוע במטרות צבאיות בשטחן של אותן מדינות נאט"ו המספקות נשק למשטר קייב. אחרי הכול, זה מוביל ישירות למוות ולשפיכות דמים בשטח אוקראינה. למיטב הבנתי, בריטניה היא אחת מאותן מדינות".

דבריה נאמרו לאחר ששר הכוחות המזוינים של בריטניה, ג'יימס הייפי, אמר כי בריטניה תומכת בהתקפות אוויריות של אוקראינה על תשתיות רוסיות. הוא הוסיף כי זה יהיה "לגיטימי לחלוטין לשימוש בנשק בריטי בהתקפות מסוג זה, למרות שכרגע לא חושבים שכן".

הייפי אמר גם כי בריטניה תתחיל מחדש את האימונים של החיילים האוקראינים בתוך אוקראינה אם הקרבות ימשיכו. דבריו נתפסו על ידי הקרמלין ב'פרובוקציה'. בהסלמה משמעותית של המתיחות, מוסקבה גם הזהירה כי היא תהיה מוכנה להכות בחזרה ב"מרכזי קבלת החלטות" בקייב כנקמה - גם אם יהיו נוכחים שם דיפלומטים בריטים ומערביים אחרים.

הדברים הללו מגיעים לאחר שבוריס ג'ונסון הודיע ​​בשבוע שעבר כי בריטניה תפתח מחדש את השגרירות שלה בקייב, חודשיים לאחר פינוי הצוות עם פרוץ המלחמה. השגרירות אמורה להיפתח השבוע 'תלוי במצב הביטחוני'. מלינדה סימונס, שגרירת בריטניה באוקראינה, עומדת להפוך לאחת הדיפלומטים הראשונים שיחזרו.

ביום שני הודיע ​​שר החוץ האמריקני, אנטוני בלינקן, במהלך ביקור בקייב כי גם דיפלומטים אמריקאים יחזרו לבירה "תוך שבועות". בתגובה לתמיכתו של מר הייפי במתקפות אוקראינים על קווי אספקה ​​רוסים, אמר דובר הקרמלין: "אנו רוצים להדגיש שההתגרות הישירה של לונדון לפעולות כאלה - אם פעולות כאלה יבוצעו - תוביל מיד לתגובה פרופורציונלית שלנו".

"כפי שהזהרנו, הכוחות המזוינים הרוסיים מוכנים מסביב לשעון לפתוח במתקפות תגמול עם נשק ארוך טווח עם דיוק גבוה במרכזי קבלת החלטות בקייב. נוכחותם של יועצים ממדינות מערביות במרכזי קבלת ההחלטות באוקראינה לא בהכרח תהווה בעיה עבור רוסיה בקבלת ההחלטה לפתוח בפעולת תגמול".

הייפי אמר אתמול לתקשורת בבריטניה, כי יש חובה לתמוך בכל תקיפה אוקראינית על תשתיות רוסיות מכיוון שהן עשויות למנוע מוות של אזרחים. השבוע נפגע מחסן מרכזי לחידוש מלאי בבריאנסק 150 קילומטרים בתוך רוסיה, וגרם לפיצוצים במכלי דלק ובית זיקוק. אוקראינה לא לקחה על כך אחריות.

מלחמת אוקראינה רוסיה בריטניה נשק משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד