כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פרופיל מיוחד

האיש היחיד עליו סומך אלון מאסק בניהול המיליארדים שלו

החבר הסודי שמנהל את המשרד המשפחתי של מאסק ושולט בעושרו הרב, הוא ג'ארד ברצ'ל, בן 48, ראש 'משרד המשפחה' של אילון מאסק - חברת ניהול הנכסים שתטפל בכספו. מאסק הפנה את טיפול ההשתלטות שלו על טוויטר בשווי 44 מיליארד דולר למשרדו של ברצ'ל, המנוהל מאוסטין - טקסס

האיש היחיד עליו סומך אלון מאסק בניהול המיליארדים שלו
צללית, אילוסטרציה צילום: pixabay

הוא עובד מבניין משרדים צנוע בן שמונה קומות, מתחת למעבר תת-קרקעי בפאתי אוסטין וכעת ג'ארד ברצ'ל מוביל את אחת ההשתלטויות התאגידיות המשמעותיות ביותר של זמננו. ברצ'ל הוא האיש שאילון מאסק מפנה אליו פניות בקשר לרכישת טוויטר, עסקת ענק בשווי 44 מיליארד דולר. "ברגע שאתה ממנה מישהו לנהל את המשרד המשפחתי, זה אומר שאתה סומך עליו", אמר רפאל עמית, פרופסור לניהול בבית הספר וורטון בארה"ב ל'דיילי מייל'.

ברצ'ל, נשוי ואב לחמישה, עובד עבור מאסק מאז 2016, ועוזר לנהל הון המוערך ביום שלישי ב-240 מיליארד דולר. בירצ'ל מנהלת את מה שמכונה 'משרד המשפחה' - חברת ייעוץ פרטית לניהול הון המשרתת אנשים בעלי הון גבוה במיוחד.


ג'ארד ברצ'ל: צילום golden.com/wiki/Jared_Birchall

ברצ'ל סיים את לימודיו באוניברסיטת בריגהם יאנג בפרוב, במדינת יוטה ארה"ב בשנת 1999. הוא הלך לעבוד בחברת גולדמן זאקס הפיננסית בניו יורק מיד עם סיום לימודיו, ועבד כאנליסט פיננסי. בשנת 2000 הוא הצטרף לחברת מריל לינץ' בלוס אנג'לס, ועבד במשך כעשור כמנהל.

מריל לינץ' פיטרה את בירצ'ל ב-2010 בגין 'התנהגות שהובילה לאובדן אמון של ההנהלה' שכללה 'שליחת תכתובות ללקוח ללא אישור ההנהלה', על פי רישומי הרשות הרגולטורית של התעשייה הפיננסית, הוא פחות חודש לאחר מכן, ברצ'ל החל לעבוד בחברת 'מורגן סטנלי' כמנהל הון.

דובר של מורגן סטנלי אמר ל'רויטרס' כי ברצ'ל זכה להערכה רבה כשעבד ועזב בתנאים טובים. הוא עזב את מורגן סטנלי לאחר שש שנים כדי להצטרף למשרד המשפחתי של מאסק. שכרו של בירצ'ל אינו ברור: אין דרישה רגולטורית למשרדי משפחה לחשוף בפומבי את נכסיהם או אנשי המפתח שלהם.

ברצ'ל אב לחמישה, הוא גר עם אשתו לורה מזה 13 שנים, באחוזה של 4 מיליון דולר, עם חמישה חדרי שינה, בפרבר עשיר ממערב לאוסטין טקסס.

אילון מאסק טוויטר טקסס פרופיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד