י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יום השואה והגבורה

"אנחנו כאן כדי להבטיח שזכר קורבנות השואה ימשיך לבהוק לעד"

ראש עיריית בריסל, ניצולי שואה ומאות מתנדבים נענו לקריאת איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA) ונרתמו היום למבצע נרחב למירוק כל "אבני הנגף" שהוטבעו במדרכות בריסל כציון לבתים מהם נשלחו יהודים למחנות ההשמדה

"אנחנו כאן כדי להבטיח שזכר קורבנות השואה ימשיך לבהוק לעד"
האבן לפני הניקוי (מימין) ואחרי צילום: צילום EJA

יום השואה הבינלאומי חל אומנם בינואר, אך בערב יום השואה בישראל, יצא איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA) במבצע נרחב למירוק 458 אבני הנגף שהוטבעו במדרכות בריסל בירת בלגיה, אל מול בתים שמהם נשלחו יהודים למחנות ההשמדה. יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין: "אנו נחושים, להנציח את זיכרון השואה לאור הקיטוב הגובר בחברה, חוסר הסובלנות כלפי הזולת והעלייה הברורה באנטישמיות באירופה וקוראים להגביר את הפעילות החינוכית להעצמת זכר השואה והמאבק באנטישמיות".

הרב מרגולין הודה למתנדבים הרבים על הירתמותם למפעל החשוב וציין כי "אנו נחושים, להנציח את זיכרון השואה לאור הקיטוב הגובר בחברה, חוסר הסובלנות כלפי הזולת והעלייה הברורה באנטישמיות באירופה. האינטראקציה והחשיפה של אזרחי בריסל לשואה היא חיוניות, בהתחשב בעובדה שכשליש מהאירופאים יודעים מעט מאוד על זוועות השואה. אני קורא מכאן לכל ממשלות אירופה וראשי הערים ביבשת להגביר את הפעילות החינוכית להעצמת זכר השואה ומאבק באנטישמיות".

האירוע המרגש שנערך ברחובות בריסל וברשתות החברתיות תחת הכותרת #MakeTheirMemoryShine התקיים בשיתוף המוזיאון היהודי בבריסל ובמעמד ראש עיריית בריסל פיליפ קלוז, ניצולי שואה, מנהיגים יהודים ומאות מתנדבים – בני כל הדתות והגילאים, שקיבלו מאיגוד הארגונים היהודים באירופה ערכות ניקיון ייעודיות למירוק אבני הזיכרון.

אבן נגף (בגרמנית Stolperstein - שְטוֹלְפֶּרשְטַיין), הוא שמו של פרויקט הנצחה מתמשך בערים שונות באירופה, שיצר האמן גונטר דמניג. "אבני הנגף" של דמניג שקועות במדרכות בערים שונות במטרה להזכיר לעוברים ושבים את קורבנות הנאציזם. נכון להיום הונחו מעל ל-90,000 אבני נגף בערים רבות ברחבי אירופה.

אירופה יום השואה והגבורה בריסל הרב מרגולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד