י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
באמצעות טיל בליסטי

הטלוויזיה הממלכתית הרוסית איימה למחוק את בריטניה

מנחה הטלוויזיה הממלכתית הרוסית איים בהשמדת הממלכה המאוחדת עם ה'סארמאט', הטיל הבליסטי החדש ביותר של רוסיה. בשבוע שעבר הרוסים גיחכו ואיימו למחוק את ניו יורק

הטלוויזיה הממלכתית הרוסית איימה למחוק את בריטניה
אילוסטרציה צילום: unsplash

השופר של פוטין, ולדימיר סולוביוב, איים למחוק את בריטניה עם טיל 'סארמאט' אחד, ואמר כי תהיה "מינוס אחת בריטניה הגדולה". סולוביוב הוא שופר מוכר של מוסקבה. לדבריו, הסיבה היא "בגלל שהם נהיו מטופשים לגמרי". הדברים הללו הגיעו לאחר שהבריטים הרגיזו לאחרונה את רוסיה לאחר שחימשו את האוקראינים בטילים נגד טנקים ותחמושת נוספת.

זאת לא הפעם הראשונה שתעמולת פוטין שוקלת בפומבי מלחמה גרעינית עולמית. בשבוע שעבר, לאחר הניסוי המוצלח הראשון של יכולות הטיסה הבסיסיות של ה'סארמאט', צמד מגישי טלוויזיה ממלכתיים גיחכו על הסיכוי למחוק "עיר טובה" כמו ניו יורק. הם אמרו: "אם 7.5 טון יגיעו לשטח של השותפים שלנו האמריקאים, אז חפצים כמו העיר ניו יורק, עיר טובה תיעלם", אמר אחד מהם. הוא המשיך: "נעלם לגמרי, עם רקטה אחת לגמרי, אני מתכוון לגמרי," הוא המשיך וצחק. "אז עדיף שלא. האמריקאים תמיד חששו מהרקטות הכבדות שלנו".

פקידים אמריקאים כינו את האיומים הגרעיניים מצמררים, וציינו כי ניסוי הטיל תוכנן מבעוד מועד - וכי רוסיה הודיעה על כך לארה"ב - כפי ששתי המדינות מחויבות לעשות. "רוסיה הודיעה לארצות הברית שהיא מתכננת לבדוק את הטיל הזה", אמר דובר הפנטגון ג'ון קירבי בעקבות הבדיקה בשבוע שעבר. "בדיקות כאלה הן שגרתיות. זאת לא הייתה הפתעה. לא ראינו שהניסוי מהווה איום על ארה"ב או בעלות בריתה".

מלחמת אוקראינה רוסיה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד