כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
תו האיכות נשלל

ייסגר לשלושה חודשים: מנכ"ל משרד הבריאות ביקר בשטראוס

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש הודיע היום על השעיית תו האיכות של מפעל הממתקים של שטראוס בנוף הגליל למשך שלושה חודשים, בעקבות פרשת הסלמונלה שהתגלה בשוקולד וריקול המוצרים. משמעות הצעד היא שמוצרי המפעל לא ייצאו לשוק בחודשים הקרובים.

ייסגר לשלושה חודשים: מנכ"ל משרד הבריאות ביקר בשטראוס
נחמן אש צילום: David Cohen/Flash90

 במשרד הבריאות החליטו לשלול זמנית את תו האיכות של מפעל הממתקים של חברת שטראוס למשך שלושה חודשים, משמעות ההחלטה היא כי תיעצר בו העבודה לאותו פרק זמן.  מנכ"ל משרד הבריאות הודיע כי התו יוחזר עם השלמת הבדיקות ורק לאחר שהפקת הלקחים תסתיים.

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שרותי בריאות הציבור ופנינה אורן שניידור, ראש שרות המזון הארצי במשרד הבריאות, למפעל שטראוס שבנצרת על מנת לעמוד מקרוב אחר הכשלים שאירעו.

פרופ' אש במהלך הסיור: "יש מספר מקרים של תחלואה בסלמונלה, ויש אפשרות שזו כתוצאה מאכילת מוצרים מהמפעל הזה. אנחנו בוחנים את הקשר הזה. אנחנו מזהים גידול בדיווחים על סלמונלה. לא יודעים אם בכמות המקרים או בגלל פשוט שיש מודעות. הסלמונלה תתפשט? זה תלוי אם חומר הגלם יתפשט בעוד מפעלים. אנחנו מניחים שזה נעצר בגלל הפסקת העבודה במפעל".

אלרעי-פרייס אמרה בתום הביקור כי "נמצאו כשלים בתהליכים" וכי "המפעל מבין את זה ועושה תהליך של הפקת לקחים". לדבריה, המפעל "משתף פעולה בצורה מלאה עם צוות המחוז וצוות שירות המזון הארצי כדי שכמה שיותר מהר יחזרו לפעילות בטוחה".

שטראוס סלמונלה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד