י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מהדורה נרחבת

לייבל'ה באפטר פסח: להיכן יצאו לחגוג?

השבוע בלייבל'ה: הזמר החסידי שבדיקת הקורונה שלו נמצאה בעייתית, נאלץ להישאר בארץ; אמן הרגש ששימח את עומר אדם וחטף פנצ'ר רציני; היכן חגגו החרדים את ימי הפסח?; יו"ר ש"ס תועד בצפון רוכש מוצרים למנגל בספסופה; והנגיד מבני ברק שריגש את הנופשים בקרואטיה

לייבל'ה באפטר פסח: להיכן יצאו לחגוג?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

כמעט 21 יום חלפו מאז לייבל'ה פרסם את הטור האחרון במוצאי שבת הגדול, ומאז הוא לא מאמין כיצד הזמן טס לו. לייבל'ה שלא עבד בחול המועד כמובן, "מפני קדושת המועד" לא יכול היה לפספס את כתבות מגזין החג שפורסמו באתר בו אתם קוראים. לאחר ש'הדרייברים החרדים' הטרידו את מנוחתו של לייבל'ה, הוא שלח אותם לעשות 'בייזים' בזופניק והאמת הם נרגעו. אוהו הם נרגעו.

בחול המועד עצמו לייבל'ה זכה לראשונה לטעום מה'פאלשע פיש' הידוע כמנהג בית ויז'ניץ, שלא אוכלים דגים כלל בחג, ומכינים במקום מטעמים כמו דגים מבשר טחון, שדומה מאוד ל'געפילטע' המפורסם שצדיקים רואים בו דברים גדולים. אחד החסידים, או יותר נכון אחד הבחורים החשובים, הצליח להגניב מהמטבח רול של 'פלאשע פיש' ולייבל'ה התענג כמו שלא התענג מעולם, למרות החום הכבד ששרר בחוץ. לייבל'ה שנתן גם להינדל'ה לטעום מהמאכל שמע ממנה תהייה, מדוע לא עושים את זה כל השנה? 

ומכאן לחשיפת לייבל'ה השבוע: זמר חרדי מפורסם היה אמור לשמח נופשים באחד מבתי המלון היוקרתיים בנכר. הזמר כבר הגיע לשדה התעופה אך אז התברר לאנשי רשות שדות התעופה שבדיקת הקורונה שעשה הזמר לא משהו בלשון המעטה וד"ל. הזמר נאלץ לשוב על עקבותיו לחזור לבית המלון הישראלי בו שהה חלק מהחג והנופשים נאלצו להמשיך לקיים את מצוות 'ושמחת בחגך' ללא הזמר המדובר.

במהלך החג, לייבל'ה שמע על מחסור רב במצות באחד מבתי המלון, לאחר שמצות שהיו אמורות להגיע נתקעו בגבול. לייבל'ה שמע שאחד מאורחי המלון ליד אותו מלון הסכים להביא 10 קילו מצות שיהיה לכל הפחות כזית מצה. 

לייבל'ה שמח לראות בחג את יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי בודק את ההכשרים במקרר הקפואים בסניף 'בר כל' המקומי שבמושב אור הגנוז. דרעי רכש בעצמו את הבשרים הכשרים עבור המנגל שעשה בחצר ביתו בספסופה.

לאחר מכן נצפה היו"ר תר אחרי עגבניות משובחות, כמובן בכשרות מהדורת עם כל חומרות השמיטה והמסתעף יבול נכרי וכדו'. לייבל'ה בטוח שהעגבניות של הצ'יפר כל בגבעת שאול יותר יפות.

לייבל'ה לא עזב את הקניות בערב חג, וגם בחול המועד. את עופר חדד מחדשות 12 ראה לייבל'ה כשהוא באפיסת כוחות בתור ב'אושר עד' וכבר נשען על העגלה לאחר העומס הגדול. 

את איש יחסי הציבור יוסי רוזנבוים ראה לייבל'ה בערב שביעי של פסח עם עגלת הקניות בביתר כשהוא עורך את הקניות בעצמו. יוסי כמובן דפק את החיוך הנצחי לצלם הפפארצ'י של לייבל'ה.

בערב החג נכנס לייבל'ה לסניף היוקרתי של 'ברודווי' בירמיהו שם תכנן לקנות קאפטן לבן לליל הסדר. על הדרך תפס את העיתונאי שלמה קוק עורך 'בקהילה' שהתחדש כמו ראשון החסידים בקאפטן לבן ואת מפיק המוזיקה שלום וגשל שהמוכרים עשו הכול כדי למצוא לו חליפה למידותיו. 

גם המפיק נטע לוין ששמע שהלקוח שלו ארי היל התחדש בבעקיטשע עם סמט מפואר, הגיע אף הוא בערב החג ורכש קאפטן כמו שנטע לון נוהג להגיד "אני במצב שצריך להנות". 

מי שהתחדש בחליפה חדשה היה הפקח של גדולי ישראל באזור בני ברק. אדיר מעטו נצפה באחד מסניפי רשת ליבוביץ' רוכש את החליפה היוקרתית לרגל התפקיד המחייב. 

גם את סגן ראש העיר בני ברק שלמה קוסטליץ ראה לייבל'ה בערב החג מתחדש אצל בגיר. הוא קיבל שירות אדיב ממנהל החנות דודי שפריי.  

גם את העוזר של ח"כ מקלב  דוד וורצמן ראה לייבל'ה מתחדש בכיפה חדשה לכבוד החג. 

אפרופו קניות, לייבל'ה ראה את בן הרבי מקרלין סטולין יחד עם משפחתו ביציאה מקניות באיקאה בית שמש.

לייבל'ה הצליח לחדור במהלך החג לאחד ממגדלי היוקרה הירושלמיים, שם מצא את המנכ"ל הנודע איש הנדל"ן ישראל צישינסקי חוגג חול המועד עם קומץ מקורבים. את המיקרופון נטל איש התקשורת יצחק פלדמן. לייבל'ה לא הספיק לשמוע מה דובר באירוע, אולי עסקו שם במפץ הפוליטי של צישינסקי לעיריות, או שמא התמקדו בדברי תורה מענייני החג. לייבל'ה ינסה לאסוף פרטים ולעדכן בשבוע הבא.

על האי הבודד באיסלה מוחרס שבקנקון מקסיקו לייבל'ה גם לא דילג, ומצא שם את איש ההפקות והפרסום נתי קרויזר יחד עם צוות ההיגוי של מוסדות עטרת שלמה אבי רפול ופיני פאלוך בדיון הלכתי סוער אודות הברכה על מי הקוקוס.

עם סיום הפקת המופע של חופשת פסח במקסיקו של רויאל פסאובר בהנהלת צביקה ברג, נתפסו בעדשה נתי קרויזר וליפא שמלצר בסוד שיח. 

אפרופו ליפא שמלצר, את תחילתו של החג הוא עשה בארץ והגיע לביקור בערב חג במעונו של האמן מוטה ברים בביתר. יהיו שיאמרו שמדובר בביקור בסוכה, אך החריין שהוכן כמה דקות קודם לכן בחריפותו מונח על השולחן אחר כבוד ואין סיבה לחג הסוכות.

לאחר ששר לעומר אדם חטף אמן הרגש מוטי שטיינמץ פנצ'ר בגלגל רכבו והתאמץ מאוד לסדר את התקלה. 

את החזן חיים אדלר ראה לייבל'ה בחול המועד מצויר ע"י קריקטוריסט בבית המלון ברומניה. לייבל'ה מקווה שיצא מדויק. 

גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד בחר דווקא לשהות בדובאי בימי הפסח, שם סעד ואכל לפי כל החומרות ובוודאי שלא שרויה. 

איש התקשורת אריאל אלחרר חרג ממנהגו ויצא לחוג את חג הפסח בחופשה במרוקו. הוא כמובן פקד את כל קברי הצדיקים וברגע של הוללות נצפה כשהוא משחק בגולף. 

בהונגריה ראה לייבל'ה השבוע את המבזקן השני של חדשות ביכלר-דרעי בהודעות הסמס, הלא הוא יום טוב ביכלר מאלעד, שיצא לנפוש קצת והשאיר את המבזקן הראשון יענקי ביכלר בארץ למען ימשיך להתעצבן ולהגיב באובססיביות.  

את לוזער אנשין, האחראי במחלקת הבשר בחלוקת קמחא דפסחא של עונג שבת ויום טוב, ראה לייבל'ה בחול המועד עייף עדיין מהעבודה הרבה. 

בערב החג ראה לייבל'ה את העסקן של העדה החרדית והעצורים שימען שישא אומר 'כל חמירא' בדבקות בשריפת החמץ במאה שערים. 

מי שנשלח למכור את החמץ של ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי הוא נאמן ביתו הרב יוסף שטראוס שעשה את הקנין כפי כל החומרות במחיצת רבה של בני ברק הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט. 

על המדרגות המובילות לכותל מהעיר העתיקה ראה לייבל'ה את ח"כ יצחק פינדרוס מסביר לבני משפחת קנייבסקי שהגיעו לראשונה לכותל ללא הסבא הכותל וללא המרצדס ספרינטר. פינדרוס הצביע כמו מדריך טיולים מקומי ומשפחת קנייבסקי הבינה את גודל הסיור. 

בהקבלת פני רבו ברחוב ראב"ד בבני ברק לשם נהרו רבבות במהלך החג, ראה לייבל'ה למטה את ח"כ פרוש, בנו ראש העיר אלעד וראש מועצת קרית יערים טלז סטון שיצאו מברכת החג ושוחחו על ענייני השעה. 

למחרת ראה לייבל'ה את היועץ הרפואי הרב בני פישר מ'מגן לחולה' בהתייעצות עם הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי לאחר הקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. השניים ישבו בתוך הרכב והשיחה נמשכה זמן רב. 

בחול המועד עצמו באחד מהטישים בחצר ויז'ניץ ראה לייבל'ה את איש יחסי הציבור מענדי צימעט מקבל שיירי מצה מהרבי כסגולה לשמירה.

בנאות דשא בחול המועד, ראה לייבל'ה את הגאון הרב נתן קאהן, מרבני יהדות צרפת בישראל ועורך מגזין 'קונטרס' עם חתנו יחיאל סבר, עורך מגזין 'במה' וכתב יתד נאמן.

יו"ר המחלקה המשפטית של ארגון "בנועם" עו"ד וטו"ר ישראל ענדען, הגיע לביקור חג אצל יו"ר סיעת ש"ס ח"כ מיכאל מלכיאלי. השניים שוחחו על החשיבות בהנגשת שירותי הדת לכלל האוכלוסיות בישראל. לייבל'ה מרוצה.

במוצאי החג, כשלייבל'ה עדיין לא הכניס חמץ, הוא הגיע לרכוש לילדיו קצת מזונות אצל הקונדיטוריה של כץ המיתולוגית. על הדרך ראה את אבי אבוחצירא המקורב הכי קרוב של אביגדור ליברמן מגיע גם הוא לרכוש מיני בצק.

מי שעוד הגיע עם חולצת טריקו לאחר שעדיין לא סיים לנקות הוא איש התקשורת יצחק פלדמן שבחר לילדיו בורקסים שנטחנו לאחר הפסח.  

ח"כ מאיר פרוש ובנו ראש עיריית אלעד שרוליק פרוש, נראו השבוע מאזינים בשקיקה רבה לתורה שמסר האדמו"ר מקאליב במהלך טיש הילולת סבו האדמו"ר מקאליב זצ"ל. לאחר מכן כובד ראש עיריית אלעד שרוליק פרוש לשאת דברים לזכרו של בעל הילולא. סיפורים שריגשו מאוד את כל המשתתפים.

מיד לאחר מכן כבר נצפה פרוש מאלעד בשדה התעופה בבית הכנסת צופה בשידורים לעוד נסיעה אחת מני רבות.

השבוע יצאה משלחת ירושלים הרשמית למצעד החיים בפולין. הזמר יונתן רזאל שנבחר ללוות אמנותית את המצעד, לקח על עצמו להחזיק את ספר התורה לאורך הטיסה. לצידו נצפה מנהלו האישי דוד פדידה.

את הבחור מוטי פרוש שהתייתם ל"ע גם מאביו ואימו בתקופת מגפת הקורונה, ראה לייבל'ה בחול המועד בקיום מנהג 'הויז'יטע' המפורסם עם המחותן שלו.

לייבל'ה הסתובב השבוע במסדרונות עיריית בית שמש והופתע לראות את ארי פריד שמתעסק בדרך כלל בעמותות והפקות. מתברר שבזמנו הפנוי וכשהוא לא בחו"ל הוא מוצא זמן לקפוץ לראש עיריית בית שמש עליזה בלוך ולדאוג להקצאות עבור מוסדות בעלזא המתפתחת ברמה ד'.

לייבל'ה ראה את כוכב הזמר החסידי יהודה מנהיים, משביע את רעבונו באישון ליל אחרי שהנעים את אחת החתונות בירושלים.

את איש החסד הנודע חיים יצחק כהן ראה לייבל'ה עומד בתור בהדר גאולה כאחד האדם ממש. 

בכירי לשכת עורכי הדין נצפו בהרמת כוסית במשרדו של עו"ד בנימין ארביב, סגן יו"ר מחוז תל אביב. יחד עם המשנה לראש לשכת עורכי הדין עו"ד יוסי ויצמן וסגן יו"ר מחוז ת"א עו"ד רפי אסרף.

היסטוריה רצינית נרשמה בערב החג בעולם הבניה: באירוע השקה נוצץ ורב רושם בנוכחות 500 קבלנים ונציגי חברות הבניה הגדולות במשק השיקה חברת מדגר את מרלו"ג הבניה הענק של בית שמש והסביבה. בתמונה: בעלי חברת מדגר, משה רוזנגרטן ודובי גרינפלד בהרמת כוסית.

את הרב ביינוש קרליבך מנכ"ל 'מקרא' הוצאה לאור ראה לייבל'ה השבוע בכנסת מגיש לחבר הכנסת יצחק פינדרוס את הספר שהוציא במיוחד לוועדת הכנסת בדיון להפרשת שיקלי. 

ולפינת המזל טובים המורחבת, רק בשמחות. 

ברכת מזל טוב ליו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני לרגל הולדת הנינה נכדה, בת לבנו ר' מיכי, נינה גם לגאון רבי ישראל ויזל רב מערב ברכפלד ונכדה לבנו ר' יצחק ויזל נאמן ביתו של ראש הישיבה הגר"ש שטיינמן

ברכת מזל טוב ליצחק רביץ ראש מעצת קרית יערים טלז סטון לרגל שמחת אירוסי בנו עם בתו של מנכ"ל יתד נאמן זליג אורלנסקי. לייבל'ה מברך על השידוך שהפך לשמחת בית 'דגל התורה' והכנסת רביץ לציר של יתד נאמן.

ברכת מזל טוב לצביקה אסולין, חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק קידום נוער חרדי, לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לעיתונאי הוותיק אמן הכתיבה אליעזר שולמן עורך חדשות 'משפחה' לרגל שמחת הולדת הנכדה בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב למקים האינטרנט החרדי, העיתונאי החשוב דוד רוטנברג עורך אתר 'חרדים 10' והעורך המיתולוגי רבות בשנים של אתר 'בחדרי חרדים' לרגל שמחת אירוסי בנו השני בשעה טובה ומוצלחת. וולוה המריא לשמחת האירוסין שנערכה השבוע בארה"ב, לאחר שבפעם הקודמת הויזה לא הייתה מוכנה בזמן.

ברכת מזל טוב לעיתונאי ויועץ התקשורת מוטי גולדמן לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת. הברית נערכה בחול המועד וגולדמן כחסיד סלונים חגג את הברית עם הרבי מסלונים. המוהל היה הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר מברסלב. במקום התקיימה פגישה בין הרבי ורבי יעקב מאיר. 

ברכת מזל טוב ליועץ האסטרטגי נחום בנדיקט לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לסופר התורני, סגן ראש העיר מודיעין עילית, טוביה פריינד, שחגג בערב פסח את שמחת פדיון הבן לנכדו. לייבל'ה ראה במשתתפים את הנגיד משה מוריס מלונדון וראש העיר יעקב גוטרמן.

ברכת מזל טוב לאלי גולדמן ממקורבי החצר של ר"י סלבודקה הגר"ד לנדו, ומאנשי הגר"ב סולובייצ'יק לרגל שמחת הולדת בנו.

ברכת מזל טוב לחזן העולמי איצ'ה מאיר הלפגוט ולעסקן הגוראי שלמה טייטל, לרגל שמחת הולדת הנכדה המשותפת.

ברכת מזל טוב לאסטרטג והפרשן הפוליטי של 'המודיע', מנחם גשייד, לרגל שמחת הברית לנכדו, נכד גם לרב חיים אהרן קופמן, מנהל 'ועד הישיבות'. השמחה התקיימה באולמי עולמיא בירושלים. נצפו בין היתר: יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי, ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי וחברים רבים. קודם לכן נערכה הברית עצמה אצל הרבי מאמשינוב בבית וגן שם קיבל דרעי ברכה מהרבי הצדיק.

ברכת מזל טוב למחנך מקייב הרב בנימין גוטפרב לרגל הולדת בנו, לאחר שנות ציפייה ובחסדי שמים זכה ל'השומר שבת הבן עם הבת'. בשמחה שהתקיימה בבית שמש הרים בנימין את הציבור טפחיים מעל גבי הקרקע בשיעור על כוחה של תפילה ואמונה. 

ברכת מזל טוב לעסקן ואיש החסד ר' אהרן יוסף קורניצר לרגל שמחת הולדת נכדו בשעה טובה, בן לבנו אברמי קורניצר.

ברכת מזל טוב לכתב הדרום של ערוץ 14 אריאל עידן, לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לצלם ואיש הסטטוס שלומי כהן לרגל שמחת הולדת הבת הראשונה שזכתה בסביון לשם אלה שתחי' וגם זכתה כמעט ללידה בשידור חי וכמובן צילומים לפני. לייבל'ה מאחל אסאך נחת.

ברכת מזל טוב לאיש הפרסום והיח"צ האלעדי פיני רוזנטל לרגל הולדת בנו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב למנחם פרוכטר, מנהל קשרי קהילה של לאומית במודיעין עילית לרגל הולדת הבת בשעה טובה. לייבל'ה עוד זוכר את השמחה הקודמת שנערכה בקורונה.

ברכת מזל טוב יצחק וינגרטן המשב"ק של האדמו"ר משאץ ויז'ניץ, שידיו רב לו בעולם החסידות ובפרט בהבאת הנעשה בחצרות הקודש לרגל הולדת בתו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לבחור החשוב וועלוול גולדווסר, מבחירי ישיבת 'נתיבות חכמה' ויד ימינו של ראש הישיבה הגר"ד וולפסון, לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לאיציק ילין מנכ"ל 'המכירה לקהילה' לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה.

אחרון חביב - ברכת מזל טוב להערשי לרנר, מעסקני חסידות מודז'יץ, לרגל הולדת הבת. לייבל'ה יודע לספר שהקידוש כבר נערך בשבת הגדול בבית החסידים של מודז'יץ בקרית הבעש"ט בפתח תקווה.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד