י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אתחול מחדש

סיכומו של ריקול: הצרות והנזק העצום של חברת שטראוס

נזקים עצומים לחברת שטראוס בעקבות גילוי חיידק הסלמונלה במפעל בנוף הגליל | אובדן המכירות וההחזרים הכספיים לקמעונאים מוערכים ב-200 מיליון שקל | בנוסף, החברה תצטרך להשמיד מלאי שנמצא במחסנים שמוערך במיליונים נוספים

סיכומו של ריקול: הצרות והנזק העצום של חברת שטראוס
מפעל שטראוס צילום: Moshe Shai/FLASH90

בעקבות הריקולים האחרונים - נזק של מאות מיליונים לחברת שטראוס: חברת "שטראוס" שמכירותיה מסתכמות בכ-800 מיליון שקל בשנה צפויה להפסיד לפחות חודש-חודשיים של פעילות, שבמהלכם המפעל יהיה סגור לצורך מה שהם מגדירים "אתחול" של המפעל - איתור מקור הזיהום, תיקון ליקויים, סיום תחקיר של משרד הבריאות וקבלת אישור לשוב ולייצר.

ריקול הענק של החברה מסתכם בלא פחות מ- 500 מוצרים שיוצרו במפעל השוקולד בנוף הגליל בכל התאריכים. המשמעות היא שהקמעונאים, המחזיקים מלאי של חודש בממוצע, יחזירו את המוצרים שנמצאים בחנויות ובמחסנים בתמורה לקבלת זיכוי.

לכאב הראש הזה מתווספת העובדה שחברת שטראוס מחוייבת לזכות צרכנים שהחזירו מוצרים לנקודת המכירה או פנו לשירות הלקוחות של החברה. המשמעות היא אובדן מכירות והחזרים כספיים לקמעונאים ולצרכנים המסתכמים בכ-200 מיליון שקל.

בנוסף, החברה תצטרך להשמיד מלאי של סחורה שנמצא במחסנים ומוערך בעשרות מיליוני שקלים.

חשוב לציין שגם פגיעה במוניטין החברה יש משמעות כלכלית, וקיימת אפשרות כי היא תסבול מירידה במכירות גם לאחר שהחברה תחזור לפעילות.

הדבר מצטרף לדברי החברה שהודתה כי הריקול העצום ישפיע מהותית על רווחיותה ב-2022. 

לכל זה מצטרפת הידיעה הבוקר של חברת שטראוס כי מאז יום שני הוגשו לבית המשפט המחוזי בירושלים חמש בקשות לאישור תובענה ייצוגית, בגין נזקים לכאורה, כשהסכום הכולל של הבקשות לתביעה הוא 511 מיליון שקל לפחות, והצפי שתגענה תביעות נוספות.

 

ריקול חברת שטראוס עלית סלמונלה נזק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד