ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בעקבות גילוי חיידק הסלמונלה

סקר: התרסקות אמון הציבור ב"כל" מוצרי 'עלית'

גילוי חיידק הסלמונלה בשורה של מוצרי 'עלית': סקר חדש מגלה כי רמת האמון שיש לציבור בשאר מוצרי עלית נפגעה קשות. רק 30% ענו כי האמון לא נפגע. כמו"כ, כ-38% הצהירו כי בפעם הבאה שירכשו שוקולד הם לא יבחרו במוצרים של עלית. כל הנתונים

סקר: התרסקות אמון הציבור ב"כל" מוצרי 'עלית'
מפעל הממתקים של עלית צילום: דוד כהן, פלאש 90

כ-38% מאזרחי ישראל הצהירו כי בפעם הבאה שירכשו שוקולד הם לא יבחרו במוצרים של עלית ואילו 30% אמרו שיקנו בסבירות גבוהה. זאת על רקע גילוי חיידק הסלמונלה בשורה של מוצרים מהחברה. כך עולה מסקר שנערך באוניברסיטת רייכמן, באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4all, ושפורסם ב'גלובס'.

בפילוח לפי היותו של המשיב צרכן קבוע של שוקולד עלית, עלה כי 37% מלקוחות אלה יקנו שוקולד של החברה, לעומת 32% שלא יקנו. השאר (32%) מציגים עמדות ביניים. מהסקר עולה גם ש-97% מהמשיבים שמעו על הריקול.

כמו כן, ארבעה מכל עשרה צרכנים סבורים שבביתם ישנם מוצרי שוקולד נגועים בסלמונלה. שיעור זהה סבור שאין בביתו מוצרים כאלו, ו-20% לא ידעו להשיב על כך. בסך הכול, 55% מהמשיבים מוטרדים מהריקול, 23% אינם מוטרדים ו-22% אמביוולנטיים.

באופן טבעי, נמצא קשר בין הימצאות שוקולד של עלית בבית לבין רמת המוטרדות (הסקר בוצע יממה לאחר ההודעה על הריקול, טרם הפרסום על הימצאות ממצאים חיוביים גם במוצרים עצמם). 68% מהצרכנים שיש בביתם שוקולד שעלול להיות נגוע מוטרדים מהריקול, לעומת 13% שאינם מוטרדים. בסקר נמצא גם כי כ-40% מהצרכנים שאין בביתם שוקולד מוטרדים מהריקול.

כאשר נשאלו המשתתפים בסקר על רמת האמון שיש להם במוצרי עלית האחרים, 30% ענו כי האמון לא נפגע, לעומת 47% שדיווחו על פגיעה ו-23% נוקטים בעמדת ביניים. פילוח לפי הימצאות שוקולד עלית בביתם של המשיבים מראה כי אין לכך כמעט השפעה על התשובה.

הסקר בוצע לפני הודעת שטראוס על הרחבת הריקול לכלל המוצרים שמיוצרים במפעל עלית בנוף הגליל, שכוללים בין היתר את שוקולד עלית, עוגות עלית, וופלים עלית, חטיפי אנרג'י, פריכיות מצופות שוקולד, מסטיקים וסוכריות טופי בכל תאריכי התפוגה. הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 437 משיבים בגילאי 18 ומעלה, כולל החברה הערבית. 

 

סלמונלה עלית סקר דעת קהל ריקול שטראוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד