ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אסון בירושלים

השריפה בשכונת הבוכרים: בת ה-3 שנלכדה אותרה ללא רוח חיים

אחרי שעות ארוכות של סריקות נרחבות בבניין בו פרצה שריפה בשכונת הבוכרים בבירה, איתרו הכוחות את אחת מבנות המשפחה, ילדה כבת 3, כשהיא ללא רוח חיים | שאר בני המשפחה הצליחו להימלט מהדירה הבוערת | חובש הצלה: "מלאכת החילוץ דרשה מסירות נפש של ממש"

השריפה בשכונת הבוכרים: בת ה-3 שנלכדה אותרה ללא רוח חיים
זירת השריפה בשכונת הבוכרים צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

למעלה מחמש שעות לאחר שפרצה השריפה בשכונת הבוכרים בירושלים, נמצאה אחת מבנות המשפחה, ילדה כבת 3, כשהיא ללא רוח חיים. במשך שעות ארוכות פעלו במקום כוחות רבים בניסיון לאתרה, זאת לאחר שגג המבנה קרס.

בין היתר סייעו לפעולות החיפושים לוחמים מיחידת עוקץ של צה"ל וכוחות גדולים של משטרה וכיבוי אש.

השריפה פרצה מעט אחרי השעה 16:30 (חמישי), אז התקבל דיווח במרכז השליטה המחוזי של כבאות והצלה על שריפת בניין בן 6 בשכונה. בשל אופי השריפה, קרס גג הבית, מה שהקשה החיפושים אחר לכודים.

מוטי רייכמן, חבר יחידת האופנועים ב'צוות הצלה' סיפר על השתלשלות האירועים: "הגעתי לאירוע תוך כדי קבלת הדיווח הראשוני במוקד מד"א. מייד הבנתי כי מדובר באירוע מורכב של שריפה פעילה עם לכודים".

"הזעקתי כוחות נוספים שסייעו במאמצי החילוץ של ילדים ומבוגרים שהיו לכודים", הוסיף רייכמן. "מלאכת החילוץ היתה מורכבת וקשה, ודרשה מסירות נפש של ממש, אודות לתקרת הגג שכמעט וקרסה עלינו ובתנאים קשים מאוד של אש שמשתוללת".

מוקדם יותר טיפלו כוחות ההצלה טיפלו באישה כבת 70 שסבלה משאיפת עשן ומצבה יציב. בנוסף טופל ילד כבן 6 הסובל מכוויות בגפיים עליונות.

בתוך כך, בהנחיית ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, מסייעים צוותי הרווחה של העירייה למשפחות המתגוררות בבניין ומעבירים אותן לבתי מלון בעיר.

 

שריפה ילדה חרדית שריפה בבניין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד