י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חלוקה בין ספרדים לאשכנזים

צפו: יאסר מסיני מגלה בקיאות מדהימה בהלכות כשרות דגים

צעירים חרדים שהגיעו לסיני בחופשת בין הזמנים, גילו את יאסר, מוסלמי מקומי דובר עברית רהוטה, מסביר להם על כשרות הדגים, וגם מגלה בקיאות בין אשכנזים וספרדים בנוגע למשקל הקמח

צפו: יאסר מסיני מגלה בקיאות מדהימה בהלכות כשרות דגים
דגים. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ישראלים רבים נפשו השבוע בסיני, ביניהם גם חרדים רבים. קבוצת חרדים גילתה כי מוכר דגים מקומי העונה לשם יאסר, מכיר ובקיא בהלכות כשרות דגים.

בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות, נראה יאסר מסביר בטוב טעם: "אנחנו מנקים את הדג עם סכו"ם מיוחד, עוטפים את זה בשתי שכבות של נייר כסף, שמים עליו לימון ומלח, עם פפריקה". יאסר שואל את הבחורים החרדים: "אתם ספרדים או אשכנזים". הם עונים "ספרדים". הוא אומר להם "אתם צריכים להדליק אש, ולהניח את. הדג על הפלנצ'ה" (משטח צליה מעולה לצליית סטייקים, דגים, ירקות וביצים).

יאסר המשיך להפגין בקיאות בניסיון לשכנע אותם לקנות את הדגים שלו ללא חשש: "הפיתה אצלי היא מקמח מנופה, עם מלח ומים בלי שימורים, ואתם לא צריכים לעשות הפרשת חלה, כי זה פחות מקילו ארבע מאות לספרדים, לאשכנזים קילו שש מאות". בנוגע לסכו"ם הוא אומר: "יש לנו קרש חיתוך לכל דבר בנפרד, כולל כל הסכו"ם, גם הדברים החריפים, בצל, שום ולימון, יש להם סכו"ם נפרד, הכול פה חד פעמי".

"הצ'יפס הוא משמן קנולה מהארץ כשר למהדרין, תפוחי אדמה אין בעיה עם זה, כי זה מגיע מכאן ישר מהאדמה", הסביר יאסר. כידוע, בחו"ל אין את המצוות של 'מעשרות טבל ושביעית'. אחד הבחורים מסביר כי תפוחי האדמה הם בכל מקרה 'יבול נוכרי'.

כשרות דגים מוסלמי סיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד