כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ללא נפגעים

שריפה בבית הזיקוק העתיק ביותר באיראן

בית הזיקוק בעבאדן בדרום מערב איראן המספק כ-25% מצרכי הדלק של המדינה, עלה באש אמש. מהרשויות נמסר: "השריפה כובתה ללא הרוגים או נפגעים, ומתנהלת חקירה לגבי הנזק והסיבה"

שריפה בבית הזיקוק העתיק ביותר באיראן
שריפה באיראן צילום: צילום מסך

חכים גאים, מנהל בית הזיקוק העתיק ביותר באיראן, אמר לתקשורת האיראנית הרשמית, כי השריפה שפרצה אמש (חמישי) אחר הצהריים כובתה ללא הרוגים או נפגעים, וכי מתנהלת חקירה לגבי הנזק והסיבה.

בית הזיקוק נמצא בעיר עבאדן, ליד חוף המפרץ הפרסי, והוא בית הזיקוק הגדול ביותר באיראן עם קיבולת יומית של 430,000 חביות נפט גולמי, המייצר גז, נפט נוזלי, בנזין, ועוד סוגים רבים של דלקים.

ערוץ הטלוויזיה Iran International, דיווח כי חברה סינית חתמה על עסקה של מיליארד דולר ב-2017 להרחבת בית הזיקוק. העבודה על שלב שני של הפרויקט הושעתה במרץ 2020 עקב מגפת הקורונה. בעת הזיקוק בעבאדן, נפתח בשנת 1912 על ידי חברת הנפט האנגלו-פרסית, והפך במהירות לאחד מבתי הזיקוק הגדולים בעולם והיה ספק דלק חשוב לצבא הבריטי באותן שנים.

מוקדם יותר החודש אירעו פיצוצים דומים באיראן, שריפה פרצה באזור הפטרוכימי המיוחד בדרום איראן, שם נפצעו לפחות שני עובדים. מספר פיצוצים ושריפות באתרי צבא ותעשיה איראניים - כולל צינורות ובתי זיקוק - מאז אמצע 2020 לא הוסברו במלואם על ידי הרשויות.

שריפה באיראן בתי זיקוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד