כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"כמו בית משוגעים"

זלנסקי מספר: כך הרוסים ניסו ללכוד אותי

בכירים בצבא האוקראיני העבירו לנשיא זלנסקי מסר בשעות הראשונות של המלחמה שפוטין שלח חוליה כדי ללכוד אותו ולהקים ממשלה פרו-רוסית, אך הוא בחר להישאר באוקראינה: "אתה מבין שהם צופים בך". קצין מודיעין בצבא האוקראיני מספר שבאותו זמן מתחמו של הנשיא היה פרוץ

זלנסקי מספר: כך הרוסים ניסו ללכוד אותי
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: לשכת הנשיא

חודשיים עברו מאז תחילתה של המלחמה בין אוקראינה לרוסיה, ובראיון שהעניק הנשיא זלנסקי בסוף השבוע האחרון הוא שופך מעט אור על הרגעים הראשונים של המלחמה.

באותן שעות ראשונות, כך דווח במדינה, בכירים  בצבא האוקראיני העבירו לזלנסקי מידע ולפיו, הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, שיגר חוליה כדי ללכוד אותו, במטרה להקים ממשלה חלופית פרו-רוסית. 

למרות זאת זלנסקי בחר להישאר במדינה. כך הוא מספר בראיון ל"טיים": "אתה מבין שהם צופים בך, אתה סמל, אתה צריך לפעול כפי שראש מדינה צריך לפעול".

"הערנו אותם, זה היה חזק והיו שם פיצוצים", סיפר זלנסקי על ההפצצות הראשונות של הצבא הרוסי לעבר המתחם הממשלתי שבו הוא ומשפחתו שכנו ב-24 לפברואר - "המשולש". הנשיא האוקראיני העיר את אשתו ואת שני ילדיו, וסירב להצעות של ארצות הברית ובריטניה לחלץ אותו ואת קרוביו מהמדינה.

אולקסי ארסטוביץ', קצין מודיעין בצבא האוקראיני, סיפר עוד על השעות הגורליות במתחם של זלנסקי: "זה היה בית משוגעים מוחלט. המקום היה פתוח לרווחה - אפילו בלוקים מבטון כדי לסגור את הרחוב לא היו לנו".

ארסטוביץ הוסיף שזלנסקי לא מתערב באופן מוחלט בהחלטות של מפקדי הצבא: "הוא נותן להם לנהל את הלחימה ובאותה נשימה – נשאר איתם בקשר יום יומי".

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה ולדמיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד