כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
איומים מצמררים

השייח' מלוד שהסית ב'שומר החומות' נעצר בירושלים

השייח׳ המסית מלוד יוסף אלבאז נעצר היום בירושלים בגין הסתה, שמו של השייח' עלה לכותרות בזמן מבצע "שומר החומות" והוא נחשב לאחד הגורמים המסיתים הגדולים ביותר באותה תקופה 

השייח' מלוד שהסית ב'שומר החומות' נעצר בירושלים
שייח יוסף אלבאז צילום: מתוך שידורי ערוץ 13

האימאם יוסף אלבאז מלוד, המכונה 'השייח' המסית' נעצר היום בירושלים ונחקר על ידי ימ"ר ירושלים בגין הסתה.

החקירה נפתחה לאחר שבנאום שנשא  לפני כמה ימים במסגד בלוד, התבטא על פי החשד במילים שיש בהם הסתה כנגד כוחות הביטחון ותמיכה בהפרות סדר ואלימות. הנאום פורסם גם ברשתות החברתיות ומחר הוא יובא בפני ביהמ"ש בירושלים בבקשה להאריך את מעצרו.

שמו של אלבאז עלה לכותרות בזמן מבצע "שומר החומות" כשהוא נחשב לאחד הגורמים המסיתים הגדולים ביותר באותה תקופה. הוא הואשם בהסתה לאלימות בפייסבוק ובאיומים על סגן ראש העיר לוד. בנוסף, הוא הורשע בחודש דצמבר האחרון בעבירות איומים ותקיפה בנשק קר, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום באפריל 2018. כמו כן, נפתחה נגדו חקירה נוספת בגין הסתה.

בעבר שיתף בדף הפייסבוק שלו סרטון מצמרר המציג עבריינים רוצחים שוטר במכות ושורפים את גופתו. בטקסט שצירף לסרטון כתב השייח': "לפעמים זו הדרך המועדפת לעשות צדק". כתב האישום מתייחס לסרטון הזה ולאיום על סגן ראש העיר, אך לא מתייחס כלל לדרשותיו הקיצוניות של השייח', שבהן קרא לצעירים בלוד "להיאבק על המסגד גם אם בכל יום מישהו יהפוך לשאהיד", בירך את הפורעים בלוד ואמר "הוכחתם שאהבת אל־אקצא נטועה בכם", וכינה את יהודי העיר "טרוריסטים" ואת ישראל "מדינת אויב".

משטרת ישראל הודיעה כי תמשיך לפעול נגד הפרות סדר, אלימות וכן הסתה לאלימות והפרות סדר, במרחבי הרשת ובכל מקום אחר.

שומר החומות לוד השייח' המסית יוסף אלבאז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד