כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
התקרבות מסוכנת

ראש ממשלת עיראק: התקדמות משמעותית בשיחות איראן-סעודיה

סבב השיחות החמישי בין ריאד לטהרן הסתיים והחשש בישראל מפני התקרבות של סעודיה לאיראן קיבל אישור רשמי מראש הממשלה העיראקי | בגדד הודיעה שתארח את סבב השיחות השישי בין הממלכה הסונית למדינה השיעית

ראש ממשלת עיראק: התקדמות משמעותית בשיחות איראן-סעודיה
המו"מ בין איראן לסעודיה צילום: באדיבות המצלם

ראש ממשלת עיראק מוסטפא כאז'ימי אמר בראיון לעיתון העיראקי "א-סבאח" כי איראן וסעודיה קרובות להבנות. זאת על רקע הסבב החמישי של הדיאלוג ביניהן שנערך בבגדד לפני כשבוע. לשאלה בדבר המגעים בין איראן לסעודיה, השיב כאז'ימי כי לעיראק יש אינטרס ישיר בהשגת הבנות בין מדינות האזור והשגת יציבות אזורית.

"מפני שיש לנו יחסים טובים עם שני הצדדים ועם גורמים אזוריים ובינלאומיים - אנחנו יכולים ליצור אווירה חיובית לדיאלוג על אדמת עיראק", אמר כאז'ימי. "רוב הדיאלוג לא פורסם באופן פומבי. אנחנו בטוחים שההבנה בין סעודיה ואיראן קרובה - ויש פריצת דרך אמיתית בין כל מדינות האזור".

האתר האיראני "נור ניוז" דווח לפני כשבוע על אוירה טובה בסבב החמישי בשיחות בין סעודיה לאיראן, הוא ציין כי אמנם לא פורסמו הודעות רשמיות בנוגע לסבב החמישי בשיחות המתקיים מזה שנה. ואולם, לאתר נודע כי בפגישה האחרונה שררה "אווירה חיובית" שמעוררת תקווה לחידוש היחסים

״לשני השכנים והיריבות האזוריות לא היו יחסים דיפלומטיים מאז ינואר 2016 בעקבות הפיגוע בשגרירות הסעודית בטהראן, לאחר שסעודיה הוציאה להורג את איש הדת השיעי-מוסלמי שייח' נמר אל-נימר" בין איראן וסעודיה עומדות שורה של מחלוקות, ביניהן זכויותיו של המיעוט השיעי בממלכה הסעודית, תוכניות הנשק של טהרן, גבולות ימיים והמלחמה בתימן הקשורים לשדות גז ועוד.

איראן סעודיה עיראק שיחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד