י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נרקם מהלך פוליטי

הפרשן חושף: ינון מגל ישאיר את שיקלי בכנסת?

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מתכנן לרוץ בבחירות הקרובות במפלגה אחת יחד עם איש התקשורת הפופולרי ינון מגל. כך מפרסם הפרשן אמנון אברמוביץ' | המהלך מגיע לאחר ההכרזה בימינה על שיקלי כפורש מהמפלגה | מגל מכחיש את הפרסום: "כמו שאני אצייץ שאברמוביץ' עדיין איתנו"

הפרשן חושף: ינון מגל ישאיר את שיקלי בכנסת?
עמיחי שיקלי//ינון מגל צילום: פלאש90

הפרשן אמנון אברמוביץ (חדשות 12) חושף בסוף השבוע כי ח"כ שיקלי מתכוון להקים מפלגה חדשה יחד עם איש התקשורת וח"כ לשעבר ינון מגל. לפי הדיווח השניים יבדקו מי מבניהם יותר פופולארי והוא זה שיעמוד בראש הרשימה.

התוכנית להקמת מפלגה חדשה מגיעה בעקבות המהלך שעשתה לאחרונה מפגלת 'ימינה' שהוביל להכרזתו של חבר הכנסת שיקלי כפורש מהמפלגה, דבר שאוסר עליו להתמודד במסגרת מפלגה קיימת בבחירות העתידיות.

ינון מגל זוכה לפופולריות רבה גם במגזר החרדי לאור התקרבותו לדת בשנים האחרונות. יש לו סדרי לימוד תורניים בחברותא והוא נוהג להשמיע בתוכניותיו ברדיו 103fm שירים חסידיים שנגעו בו והשפיעו עליו. כמו כן סיים בעבר מסכת על שולחנו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל בחיים חיותו כשילדיו לצידו.

יצוין כי מגל שמתחזק חשבון טוויטר עם מעל 222 אלף עוקבים, צייץ בתגובה לפרסום: "אברמוביץ' דיווח ששיקלי ואני מתכוונים להקים מפלגה, ושנעשה סקר מי יותר פופולרי שיעמוד בראש. שזה בערך כמו שאני אצייץ שאברמוביץ' עדיין איתנו".

עוד כתב מגל בתגובה לדיווח של אברמוביץ ב'חדשות 12': "עוד שתי הערות: א. לכו תדעו, בסוף זה עוד יכול לקרות, אבל אף אחד לא דיבר על זה עד עכשיו, ואם היינו מדברים, אז האחרון שהיה יודע על כך הוא אברמוביץ'... בקיצור הוא מחרטט ב. למה לפגוע ולקרוא לי עיתונאי?".

בשבוע האחרון זכה חבר הכנסת עמיחי שיקלי בתמיכה מפתיעה מסיעות הימין שבאופוזיציה, אל מול מהלך של ראש סיעת ימינה נפתלי בנט להכריז עליו כפורש, חברי הסיעות החרדיות התייצבו לצידו ונלחמו עבורו בטענה כי שיקלי הוא זה ששומר על עמדותיו מול שאר חברי ימינה שחזרו בהם מהבטחות ומעמדותיהם המקוריות.

אך בראיון שהעניק בסוף השבוע ל'ידיעות אחרונות', הוא חשף את עמדותיו בנושאים הדתיים. בעוד הוא מסביר כי בנט בכוונה תחילה הקים ממשלה ללא החרדים ועל כוונותיו לעתיד כי לא ייקח חלק במפלגה לצד בצלאל סמוטריץ', זאת כי לדבריו הם שונים בנושאי דת ומדינה, "אני מגדיר עצמי כליברל שרוצה לצמצם למינימום את התערבות המדינה בחיי אנשים מבחינת דת ומדינה".

שיקלי נשאל על עמדתו בנושא תחבורה ציבורית בשבת, והשיב: "יכול להיות שנכון לתת לרשויות מקומיות את המנדט להחליט בהתאם לצרכים ולאופי של האוכלוסייה. לא רואה למה שבטירה או בקלאוסווה לא תהיה תח"צ בשבת", כשבכוונה תחילה הוא לא מציין את תל אביב, רמת גן או מודיעין.

גם על נושא של נישואין שלא על דרך ההלכה וברית הזוגיות אומר חבר הכנסת עמיחי שיקלי כי לדעתו זה פתרון הוגן, "לא התעמקתי בזה אף פעם אבל חושב שזה פתרון הוגן", כך בראיון.

נציין כי בהתחשב בכך ששיקלי אכן יקים מפלגה עצמאית וייקח חלק בממשלה שינסו להקים בליכוד לצד החרדים, ובאם אכן שיקלי יעמוד על עמדותיו כפי שמעידים חבריו החרדים, הרי שייתכן ובקרוב יהיה כאן בארץ תחבורה בשבת ונישואין נגד ההלכה.

ינון מגל עמיחי שיקלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד