כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מחשש לקלפי מיקוח

משרד החוץ השבדי לאזרחים: לא לנסוע לאיראן

שבדיה המליצה לאזרחיה להימנע מנסיעות לא חיוניות לרפובליקה האסלאמית של איראן, בגלל "הסיכונים הביטחוניים לזרים". שבדיה חוששת כי איראן תעצור אזרחים למטרת חילופי אסירים

משרד החוץ השבדי לאזרחים: לא לנסוע לאיראן
אילוסטרציה צילום: unsplash

בסוף השבוע הודיעה שבדיה, בהצהרה רשמית, כי היא ממליצה לאזרחיה לא לנסוע לאיראן, לאחר שהתביעה השוודית ביקשה מאסר עולם לסוהר האיראני לשעבר, חמיד נורי, שעומד למשפט בשבדיה בגין תפקידו בהרג של אלפי אסירים פוליטיים באיראן ב-1988.

שבדיה כנראה מודאגת מכך שאיראן עשויה לעצור אזרחים שבדים כדי שיהיו להם קלפי מיקוח נוספים לשחרורו של נורי, שנעצר בנובמבר 2019 בעת ביקור בשבדיה והואשם בפשעי מלחמה בגין תפקידו בהוצאתם להורג של עד 5,000 אסירים פוליטיים. שבדיה השתמשה בעיקרון השיפוט האוניברסלי כדי לעצור ולהעמיד לדין את נורי, מכיוון שהפשעים לכאורה היו במדינה אחרת. אך הפשעים מוגדרים 'פשעי מלחמה' כך שחל עליו דין פשעים בינלאומיים. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International. התביעה השבדית דורשת עבורו מאסר עולם.

לטענת משרד החוץ, המשמעות היא שהייעוץ לא לנסוע למטרת ביקור או תיירות יהיה תקף עד להודעה חדשה ויכלול את כל איראן. בהצהרה נאמר כי פעילות אכיפת החוק ופרשנות החוק עשויות להפר נורמות בינלאומיות ברפובליקה האסלאמית, וניתן לעצור ולהעמיד נוסעים זרים באופן שרירותי לדין ללא סיבות ברורות.

שבדיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד