כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ארונות קבורה ניידים

הפגם בעיצוב הטנק הרוסי שהופך אותם למלכודות מוות

הטנקים הרוסים מאופיינים בפגזים מרובים מאוחסנים יחד בצפיפות בצמוד לחיילים | אפילו פגיעה עקיפה עלולה לעורר תגובת שרשרת ולהפעיל פיצוץ עז, ותוך שניות להביא את החיילים בטנק למלכודת מוות. מה שמסביר את מספר החיילים הרוסים הגדול שנהרגו

הפגם בעיצוב הטנק הרוסי שהופך אותם למלכודות מוות
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

פגם תכנוני קטלני בטנקים הרוסיים עוד מימי מלחמת המפרץ הראשונה ב-1990 הפך אותם ל"ברווזים" על ידי התקפות אוקראינים, כך חשפו מומחים.

שלא כמו בטנקים מערביים, השריון הרוסי מאחסן בתוכו עד 40 פגזים בקרוסלה בבסיס הצריח, מה שהופך אותם לפגיעים ביותר. אפילו פגיעה עקיפה עלולה לעורר תגובת שרשרת, להצית את כל התחמושת בבת אחת ולערוף את ראשם של כלי הרכב המכונים 'ארונות קבורה ניידים' על ידי מומחי צבא מערביים.

מומחים מצביעים על אובדן הרסני של עד 970 טנקים רוסיים, כך גם טוען הצבא האוקראיני. זה מסביר מדוע עשרות טנקים חרוכים עם צריחים מפוצצים לחלוטין נצפו במהלך הפלישה המשובשת של פוטין, עם סרטונים המראים את החלק העליון של כלי הרכב עפים גבוה באוויר. פגם תכנוני קטלני בטנקים הרוסיים עוד ממלחמת המפרץ גרם לחיילים להפוך ל'ברווזים יושבים' להתקפות אוקראיניות, תוך פיצוץ הצריח עד גובה שתי קומות באוויר. כך דווח ה'דיילי מייל'.

סם בנדט, יועץ בתוכנית ללימודי רוסיה במרכז לביטחון אמריקאי חדש, אמר ל-CNN: "מה שאנו עדים לו עם טנקים רוסיים הוא פגם בתכנון. כל פגיעה מוצלחת, מציתה במהירות את התחמושת וגורמת לפיצוץ אדיר, והצריח מתפוצץ". הפגם הגיע לידיעת המערב במלחמות המפרץ של 1990 ו-2003 כאשר נחשפו באופן דומה טנקי ה-T-72 של עיראק מתוצרת רוסיה. אבל צבאות המערב למדו מהפגם ולטנקים שלהם יש כעת תחמושת ממודרת.

במלחמות צ'צ'ניה, הרוסים צמצמו את אובדן הטנקים שלהם על ידי נשיאת פחות כדורים, מה שאומר שניתן היה לאחסן את התחמושת במטען האוטומטי במקום זאת ולא קרוב לצריח. אבל כעת, כוחות רוסיים ממלאים את הטנקים שלהם בכמה שיותר תחמושת.

"שני אנשי צוות ונהג נמצאים בדרך כלל בתוך הטנקים, והם "ברווזים" לפיצוצים הקטסטרופליים", אמר ל'דיילי מייל' ניקולס דראמונד, אנליסט בתעשייה הביטחונית וקצין לשעבר בצבא הבריטי. הוא הוסיף: "אם אתה לא יוצא תוך השנייה הראשונה מרגע הפגיעה, אתה הופך לטוסט"

לחלק מהשריון המערבי, כגון הסטרייקר האמריקאי, יש צריחים שאינם נכנסים לתא הצוות, כלומר הצוות עדיין בטוח למטה אם החלק העליון מתפוצץ. לאחרים אין קרוסלה, בעוד לטנק "M1 אברמס" יש איש צוות רביעי שתפקידו לשלוף פגזים מהתא לפני העברתם ידנית לקנה. אם טנק נפגע, רק פגז אחד לכל היותר יהיה בצריח.

אנליסטים טענו כי רוסיה איבדה כל כך הרבה ציוד צבאי באוקראינה שהיא לא תוכל להילחם במלחמה נוספת במשך שנים. הנזק מסתכם בינתיים ב-970 טנקים, 187 מטוסים, 155 מסוקים, 431 יחידות ארטילריה ושמונה ספינות, כך העריך הצבא האוקראיני.

מלחמת אוקראינה רוסיה מלכודת מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד