ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"עלול לגרום למוות"

צפון: ילד בן 4 שתה תרופה והורעל ע"י סם מסוכן

הילד, תושב הגליל, פונה לבית החולים במצב בינוני עד קשה כשהוא מעורפל הכרה, לאחר שיפור במצבו הועבר הבוקר מטיפול נמרץ למחלקת ילדים. בתחקור האירוע התברר כי הילד שתה תרופה של קרוב משפחה ובעקבות זאת הורעל ע"י סם מסוג מתאדון

צפון: ילד בן 4 שתה תרופה והורעל ע"י סם מסוכן
טיפול נמרץ, מד"א. אילוסטרציה צילום: מאיר וקנין, פלאש 90

בסוף השבוע האחרון הובא למרכז הרפואי לגליל בנהריה ילד בן ארבע, תושב אחת הערים בגליל, במצב בינוני עד קשה, כשהוא מעורפל הכרה. לאחר סדרת בדיקות שונות, התברר כי נחשף לחומר המכיל סם מסוג מתאדון. הבוקר, לאחר שיפור במצבו, הועבר למחלקת ילדים.

בשיחה שנערכה עם בני המשפחה כדי לבדוק את נסיבות האירוע, התברר כי ככל הנראה הילד שתה תרופה של אחד מקרובי משפחתו, ובעקבות זאת סבל מהרעלת מתאדון.

מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה נמסר: "הילד עבר בדיקה יסודית בחדר מורכב במיון ילדים וקיבל טיפול ראשוני, שלאחריו הועבר לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. הבוקר, לאחר שחל שיפור משמעותי במצבו והוא התייצב, הועבר הילד לאשפוז במחלקת ילדים".

ד"ר מירב אורן, רופאה בכירה במחלקת ילדים אומרת: "המתאדון הוא סם נרקוטי החוסם השפעות של סמים אחרים. הרעלת מתאדון עלולה להביא לדיכוי מערכת הנשימה ומערכת העצבים המרכזית, מה שגרם לאותו ילד למצב ישנוני וערפול הכרה. במקרים קיצוניים, הדבר עלול לגרום לסכנת חיים ואף למוות". ד"ר אורן הדגישה, כי יש להרחיק מהישג ידם של ילדים תרופות או כל דבר אחר שעלול לסכן את חייהם.

המרכז הרפואי לגליל גליל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד