ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"תכעיס שני מיליארד מוסלמים"

נשיא איראן משווה קשר עם ישראל לקשר עם נחש

נשיא איראן תקף בסוף השבוע את ישראל ואמר כי מדינות האיסלאם צריכות להיות מודעות ל"כוונות הרשע של ישראל". הוא השווה את היחסים בין ישראל למדינות ערב, כיחסים עם נחש

נשיא איראן
נשיא איראן צילום: צילום מסך

נשיא איראן, אברהים ראיסי, אמר לשגרירי מדינות האיסלאם בקבלת פנים בסוף השבוע כי הקשרים עם ישראל הם כמו קשר עם נחש. "אותן מדינות מוסלמיות שמנרמלות את היחסים עם המשטר הציוני שופך הדם, דומות לאלו שישמרו נחש בשרוולים", אמר ראיסי,

השגרירים הוזמנו לציין את סיומו של חודש הרמדאן המוסלמי, שהסתיים ביום שישי באיראן. מדי שנה במהלך הרמדאן מציינת איראן את 'יום קודס' או 'יום ירושלים' כדי להדגיש את תמיכתה בפלסטינים ואת עוינותה לישראל.

ראיסי שהדגיש בנאומו את האחדות המוסלמית, מבלי לנקוב בשמו של מדינה כלשהי, מתח ביקורת מרומזת על איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומדינות ערביות אחרות שחתמו על הסכמי נורמליזציה עם ישראל. הוא טען כי יצירת קשרים עם ישראל תכעיס שני מיליארד מוסלמים בעולם.

מאז אוגוסט 2020, כאשר איחוד האמירויות ובחריין חתמו על הסכם אברהם עם ישראל, בתיווך ארצות הברית, מתחה איראן ביקורת על פעולתן. גם למדינות ערביות אחרות כמו מצרים ומרוקו יש קשרים עם ישראל, כולל ירדן, סודן וטורקיה.

ראיסי גם השווה את ישראל ל"קיצונים מוסלמים סונים פונדמנטליסטים". ואמר שאם צעירים מוסלמים לא היו מתנגדים, "ישראל הייתה בולעת מדינות אזוריות". כידוע איראן תומכת כלכלית וצבאית בארגוני טרור פלסטינים וקבוצות אחרות המבצעות פיגועים נגד ישראל.

אברהים ראיסי נחש ישראל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד