כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בדיקת עובדות

הרוסים מזייפים: בתו של זלנסקי לא 'ברחה' לפולין

פוסטים ברשתות החברתיות טענו כי אולכסנדרה זלנסקי, בתו של הנשיא וולודימיר זלנסקי, כינתה את אביה "נאצי" ו"ברחה" מאוקראינה. אך מבדיקת עובדות התגלה, כי הפוסטים מזויפים  

הרוסים מזייפים: בתו של זלנסקי לא 'ברחה' לפולין
זלנסקי עם ג'ונסון צילום: משרד ראש הממשלה הבריטי

הרוסים מפיצים לאורך החודשיים האחרונים סרטוני מניפולציה הידועים כזיופים, כדי לייחס הצהרות לאנשים שמעולם לא השמיעו אותן, אמנות הייצור המיושנת עדיין משרתת את מטרתה. זה המקרה עם תצלום שמסתובב באינטרנט שמתיימר להציג את בתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

אתרים וחשבונות ברשתות החברתיות מפיצים תמונה של אישה צעירה בוכה וטוענים בשפות שונות שבתו בת ה-17 של הנשיא, אולכסנדרה זלנסקי, "שונאת את אביה" וכינתה אותו "נאצי" ו"רוצח העם האוקראיני".

גם אתרים רוסיים הפיצו את הטענה. אך תאגיד השידור הגרמני DW שאגב נאסר לצפייה ברוסיה. בדק את הדברים. ולהד"ם. לא נכון. האישה בתמונה אינה זלנסקי, התמונה צולמה מסרטון שהופיע באינטרנט בשנת 2017. בתו של זלנסקי, ילידת 2004, צעירה משמעותית מהאישה בסרטון. לשם השוואה, הסרטון הזה מציג את זלנסקי בגיל 11.

הזוג בסרטון ממנו לקוחה התמונה מדברים רוסית, לא אוקראינית, והשיחה שלהם לא עוסקת בזלנסקי. הגבר שמקליט את הסרטון - ככל הנראה בעלה של האישה - פונה אליה בשם נסטיה ומנסה לנחם אותה. היא עונה: "הבטחת לי את האייפון הזה לפני חמישה חודשים ומעולם לא קנית אותו".

ההודעה הופצה בין השאר בגיאורגית, ספרדית וגרמנית, טוענת גם שזלנסקי "ברחה לפולין". שלט חוצות שנראה מאחורי האישה הבוכה במהלך השניות הראשונות של הסרטון, לעומת זאת, מפרסם נכס למכירה, ומספר הטלפון המוצג שייך לסוכן נדל"ן שבסיסו בסוצ'י, רוסיה, ש-DW הצליחה לברר. המשמעות היא שהרצף המוצג בסרטון יכול היה להצטלם באזור חוף הים השחור.

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה תעמולה סובייטית תעמולה שקרית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד