י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כולל שתי דירות

הבכיר האיראני מנסה למזער את שערוריית הקניות של המשפחה

יו"ר הפרלמנט האיראני ניסה בסוף השבוע למזער את השערורייה בעקבות מסע הקניות היוקרתי של משפחתו בטורקיה. בנוסף דווח כי המשפחה קנתה במהלך הטיול גם שתי דירות באיסטנבול בשווי 1.6 מיליון דולר

הבכיר האיראני מנסה למזער את שערוריית הקניות של המשפחה
מוחמד באג'ר גליבאף צילום: Iran International

דובר הפרלמנט האיראני, מוחמד באג'ר גליבאף טען לפני הפתיחה של מושב הפרלמנט בשבת כי יש "סיפור מאחורי הסיפור". דבריו בעבקות הגילויים על מסע הקניות של משפחתו בטורקיה, דבר שגרם לזעם רב באיראן. גליבאף אמר כי הוא התנגד לנסיעה לטורקיה, אבל משפחתו החליטה לנסוע לאיסטנבול בלי קשר להתנגדותו. הוא הסביר שאשתו נאלצה ללוות את בתה וחתנו כדי לטפל בבתו ההרה, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

כזכור השערורייה פרצה ב-20 באפריל, כאשר החלו להסתובב סרטונים ברשתות החברתיות שבהן נראה משפחתו של גליבאף חוזרת מטורקיה עם מזוודות רבות, במה שנראה כאביזרים לתינוקה של בתו שבדרך. מאוחר יותר התפרסמו דיווחים נוספים לפיהם המשפחה קנתה במהלך הטיול גם שתי דירות באיסטנבול בשווי 1.6 מיליון דולר. הוא טען כי המחלוקת על מסע הקניות היא "פיקציה", והוסיף כי השמועות על המטען העודף היו כולן שקרים והאשמות.

"רבים אמרו לי שאין שום דבר מיוחד בטיול כי זה היה ביקור פרטי. המשפחה שלי לא השתמשה בדרכון דיפלומטי ולא נהנתה ממה שמגיע להם על סמך פרוטוקולים רשמיים. הם נסעו כמו כל שאר האזרחים. אז, הם אמרו לי שאני לא צריך לנקוט עמדה רשמית בעניין", אמר גליבאף.

הוא הוסיף: "אבל אמרתי להם שמה שהם עשו לא מקובל ושהם צריכים להתנצל בפני האנשים. והם אכן התנצלו מיד לפני שמישהו אמר משהו". לדבריו, "מעט מאוד אנשים היו עושים זאת אי פעם".

עם זאת, יושב ראש הפרלמנט לא הסביר כיצד משפחתו יכולה להרשות לעצמה נסיעה כזו, כאשר הירידה בערך המטבע הלאומי גרמה לשכר חודשי באיראן פחות מ-200 דולר עבור רוב האיראנים.

הוא טען כי "כמה אנשים שהיו להם כוונות פוליטיות המשיכו להטיל בוץ. כל העדויות מצביעות על כך שהיה פרויקט פוליטי להכתים את תדמיתי". הוא שאל: "איך הם גילו את העניינים הכי פרטיים במשפחה שלי? איך הועמד לרשותם מידע חסוי? וכשהבינו שהקניות לא חשובות, הם בדו את הסיפור על רכישת נדל"ן".

איראן כלכלת איראן פרלמנט טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד