כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תוהו ובוהו

מחבל מתאבד הרג 50 מתפללים ופצע עוד 150

לפחות 50 הרוגים לאחר פיגוע תופת בתפילות יום שישי בקאבול אפגניסטן. עדי ראייה מתארים "גופות בכל מקום" לאחר "פיצוץ מחריש אוזניים" בקאבול. מאות היו בתוך המסגד בזמן הפיגוע

מחבל מתאבד הרג 50 מתפללים ופצע עוד 150
אחד הפיגועים באפגניסטן צילום: צילום מסך

בפיצוץ מטען נפץ אדיר, נהרגו ביום שישי לפחות 50 מתפללים במהלך תפילה במסגד באפגניסטן. מאות מתפללים שהו בתוך מסגד במערב קאבול כשהפיצוץ האדיר התרחש. על פי ההערכות ישנן מאות פצועים. המספרים מדברים על לפחות 200. מניין ההרוגים הרשמי הוא מעל 50.

מנהיגי הטליבאן האשימו את לוחמי דאעש במתקפת הטרור האכזרית, יום אחד לאחר שהקבוצה קיבלה אחריות על שלל פיגועים ברחבי אפגניסטן. ארגון דאעש לקח גם אחריות על הפיגוע הגדול.

סייד פאזיל אגה, שאיבד את אחייניו בפיגוע, אמר ל'רויטרס' כי הוא מאמין שמחבל מתאבד הצטרף לתפילה לפני שפוצץ את חומרי הנפץ. הוא אמר: "עשן שחור עלה והתפשט לכל עבר, גופות היו בכל מקום, אני עצמי שרדתי, אבל איבדתי את האהובים שלי". היה "פיצוץ מחריש אוזניים".

הפיגוע האחרון הוא המשך לסדרת פיגועי טרור נוראיים שהתרחשו באפגניסטן בחודשים האחרונים, ארגון דאעש מצליח להכות פעם אחר פעם באפגניסטן. פצצות התפוצצו ביום חמישי האחרון על שני טנדרים שהובילו מוסלמים שיעים בעיר מזר-א-שריף שבצפון המדינה, והרגו לפחות תשעה בני אדם.

פצצות פיגועים אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד