כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לא מגיבים לדיווח

המוסד חקר סוכן בתוך טהרן: האיראנים שותקים

שקט מוחלט שורר בטהרן על רקע טענת התקשורת הישראלית כי המוסד תפס וחקר סוכן משמרות המהפכה בביתו באיראן | הדיווח בשבת האחרונה הותיר את האיראנים בהלם

המוסד חקר סוכן בתוך טהרן: האיראנים שותקים
אילוסטרציה צילום: pexels

קלטת אודיו קצרה שפורסמה בסוף השבוע האחרון בתקשורת הישראלית ובתקשורת הזרה, הקפיצה את מהדורות החדשות עם תמונה של אדם שהוצג כאזרח איראני, בשם מנצור רסולי, בן 52. בקלטת נראה רסולי מודה שהוא נשלח לטורקיה על ידי משמרות המהפכה, להקמת רשת מבצעית לרצוח דיפלומט ישראלי באיסטנבול, גנרל אמריקאי בגרמניה ועיתונאי בצרפת.

הקלטתו עלתה שעות לאחר הדיווח של ערוץ הטלוויזיה Iran International על מזימת החיסול המשולשת האיראנית לכאורה. מקורות דיפלומטיים אמרו שחבר בכוח קודס של משמרות המהפכה נעצר במדינה אירופאית בגין מזימות התנקשות בגרמניה, צרפת וטורקיה.

מרגע הפרסום ועד עתה, איראן הרשמית שותקת. ולא מדווחת כלום על כך שסוכן שלהם נחקר בתוך איראן על ידי סוכני מוסד. על פי הדיווח, הוא נחקר על ידי פעילי מוסד שהתחזו לשירות חשאי איראני בביתו של רסולי בטהרן, אך לא החזיקו אותו לאחר החקירה.

גורמים איראנים, ישראלים וטורקים לא הגיבו על הדיווחים על מזימות ההתנקשות לכאורה.

הפעיל הודה, כי הוא קיבל הוראה לארגן את חיסולו של אזרח ישראלי שעבד בקונסוליה הישראלית באיסטנבול, גנרל אמריקאי בגרמניה ועיתונאי צרפתי.

עיתון 'הארץ' דיווח, כי המוסד מילא תפקיד במניעת התנקשות בעובד הקונסוליה בטורקיה. בהקלטה שנחשפה הוא הודה גם בכך: "אמרו לי על שלושה אנשים. אחד ישראלי בשגרירות באיסטנבול, אחד נוסף גנרל אמריקני בגרמניה, והאחר עיתונאי בצרפת. 'אנחנו נחסל את שלושת אלה עבור הרפובליקה האיסלאמית'. התעקשו שבוודאות שזה ייצא לפועל.

לגבי הצרפתי, גם עכשיו הם רוצים שהחיסול שלו יבוצע, ממש עכשיו". בהקלטה נשמע רסולי מביע צער על תכנון ההתנקשות: "עשיתי טעות. החל מרגע זה והלאה לא אנקוט בשום צעד בעניין זה. אני נשבע בחיי אמי, בחיי בתי, בחיי המשפחה שלי. זו הייתה טעות מצדי, לא אחזור על הטעות הזאת לעולם בעזרת הקל".

טהרן איראן המוסד משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד