י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
נסגרה תוך 48 שעות

לחצה עליה? התלונה של השופטת נגד שקד

השופטת אגמון-גונן, שטוענת בתקופה האחרונה כי מופעלים עליה לחצים פסולים לשנות את החלטותיה, הגישה תלונה נגד שרת הפנים שלטענתה היא העומדת מאחורי אותם לחצים. היועצת המשפטית לממשלה החליטה לסגור את התלונה תוך 48 שעות בלבד

לחצה עליה? התלונה של השופטת נגד שקד
בית משפט, אילוסטרציה צילום: pexels

תלונה רשמית הוגשה בחודש האחרון כנגד שרת הפנים, איילת שקד, ליועצת המשפטית לממשלה עורכת הדין גלי בהרב מיארה, על ידי שופטת מיכל אגמון-גונן. לפי הדיווח ב'גלובס', השופטת טענה כי שקד מפעילה עליה לחצים פסולים כדי לשבש הליכי משפט. 

השופטת אגמון-גונן טוענת בתקופה האחרונה שמופעלים עליה לחצים פסולים לשנות את החלטותיה, ולפי התלונה שהגישה ליועמ"ש הגורם שלוחץ עליה היא השרה שקד.

גונן טענה בתלונה ששקד ביקשה מחברתם המשותפת לדבר עם השופטת ולהמליץ לה לשנות את פסיקותיה ביחס לאזרחים אוקראינים שנכנסים לישראל, וביחס לתיק של אוקראינית ספציפית אשר משרד הפנים דחה את בקשתה להיכנס לישראל.

התלונה שהוגשה הייתה על דעת נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ומנהל בתי המשפט ד"ר יגאל מרזל, אך היועצת המשפטית לממשלה החליטה לסגור אותה במהירות שיא של 48 שעות, כשהבהירה שאין בנטען שום דבר פלילי שמצדיק את התערבותה. 

מלשכת שרת הפנים איילת שקד נמסר בתגובה: "נבהיר, השרה שקד מעולם לא ביקשה דבר מהשופטת אגמון גונן, לא במישרין ולא בעקיפין ולא ביקשה מאף גורם שידבר איתה. לעומת זאת, השופטת אגמון גונן ביקשה מהשרה שקד לקדמה לבית המשפט העליון ולחצה על יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה שיפעל למינויה, בניגוד לנהלי נשיאת העליון.

"ולעצם העניין, השרה שקד כן הביעה את מורת רוחה מהחלטותיה של השופטת אגמון־גונן, שבחרה שוב ושוב להתעלם מלשון החוק, מסדרי הדין ואף לתת הנחיות בעלות משמעויות רוחב ולנסות לייצר נורמות הסותרות את החוק, על אף שאלו חורגות בהרבה מסמכותה במסגרת דיון פרטני בעניינם של מהגרים בעלי רקע עברייני שכבר הורחקו מישראל, וכעת מנסים להיכנס שוב בשעריה".

מטעמה של השופטת מיכל אגמון-גונן נמסר בתגובה: "המועמדים לבית המשפט העליון נפגשו עם שרת המשפטים בלשכתה באישורה של נשיאת בית המשפט העליון, ובהתאם להסכמה שבין הנשיאה והשרה".

איילת שקד תלונה גלי בהרב מיארה היועץ המשפטי לממשלה מיכל אגמון גונן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד