כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
משטר אכזרי

מורים איראנים הוכו ונעצרו במהלך הפגנות

כוחות הביטחון האיראניים השתמשו בכוח נגד מורים שהפגינו ביום ראשון במספר ערים ועצרו עשרות מפגינים ופעילי איגוד עובדים שמחו על תנאי העסקתם

מורים איראנים הוכו ונעצרו במהלך הפגנות
המחאה באיראן צילום: צילום מסך

מורים איראנים ערכו סבב חדש של הפגנות ברחבי המדינה ביום ראשון, 1 במאי, "יום העבודה הבינלאומי", שאורגן על ידי מועצת איגוד המורים האיראניים.

על פי ערוץ הטלגרם של האגודה, למרות מעצר מוקדם יותר של כמה דמויות מובילות בתנועת המורים, מספר רב של מורים ניסו להתאסף מול הפרלמנט בכיכר בחרסטן בטהרן אך הם נאלצו לעזוב על ידי כוחות ביטחון גדולים.

בעצרות ביום ראשון, המורים קראו קריאות נגד שר החינוך יוסף נורי ויו"ר הפרלמנט מוחמד-באגר, שבמסע הקניות האחרון של משפחתו לטורקיה, הם בזבזו הרבה כסף במסע ראוותני, שהוביל לגינויים נרחבים ולדרישות להתפטרותו.

המפגינים דרשו גם לשחרר את עמיתיהם הכלואים בערק שבמרכז איראן, המפגינים קראו "מורים שונאים אפליה" ואילו בשיראז, מחוז פארס, צעקו מורים: "האויב שלנו ממש כאן, זה שקר להגיד שזו אמריקה". כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

בעיר בושהר, כפי שניתן לראות בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות, כוחות הביטחון תקפו ופצעו כמה מפגינים ועצרו מספר מפגינים. היו גם דיווחים על מעצרים בערים נוספות, כולל טהראן.

אגודת המורים מסרה לאחרונה בהצהרה כי תנועת המורים לא תיכנע על ידי פעולות שיפוטיות נגד פעילי האיגוד לרבות האפשרות לעונש של בין ארבע ל-12 שנות מאסר.

מורים אומרים שהם ימשיכו במחאותיהם עד שהרשויות ייענו לדרישותיהם, כולל יישום חקיקה שתביא את המשכורות והפנסיות של 750,000 מורים בקנה אחד עם עובדי מדינה אחרים, כמו גם לשחרר את עמיתיהם שנכלאו.

המשטרה פשטה על בתיהם של כמה פעילי איגוד בטהרן ועצרה לפחות ארבעה בשבת. אסכנדר לוטפי, דובר מועצת התיאום של איגודי המורים האיראניים, אמר בשבת כי עשרות מורים נוספים מאזורים שונים במדינה זומנו לבית המשפט.

אלימות שוטרים איראן הכאת מפגינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד