י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר ירי טילים

שריפה במתקן שנטען כי הוא משמש את המוסד

‏שריפה פרצה אמש במאגר ראשי של בית הזיקוק בארביל צפון עיראק, החברה שייכת לאיש עסקים שהוא גם בעל הקומפלקס שמשמרות המהפכה תקפו בארביל במרץ. גם לפני חודש הותקף אותו בית זיקוק

שריפה במתקן שנטען כי הוא משמש את המוסד
השריפה במבנה צילום: רשתות חברתיות כורדיות

‏שריפה פרצה הלילה (בין ראשון לשני) במאגר ראשי של בית הזיקוק של חברת הנפט כאר בארביל צפון עיראק עקב ירי הרקטות לשם. החברה שייכת לאיש העסקים הכורדי ברזנג'י, שהוא גם בעל הקומפלקס שמשמרות המהפכה תקפו בארביל במרץ, וטענו כי זה "המתקן של המוסד". גם לפני חודש הותקף אותו בית זיקוק. כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

כזכור, ‏אתמול אלמונים פתחו במתקפת רקטות על בסיס עין אל-אסד של האמריקנים במערב עיראק. לאחר מכן שש קטיושות נורו אל מתקן נפט במחוז ארביל בחבל הכורדי בצפון עיראק, ללא נזק/נפגעים. לאחר מכן פרצה שם שריפה.

כזכור לאחר שאיראן טענה כי המקום שהותקף הוא בסיס של המוסד. ראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-כאזימי, הפציר באיראן להציג הוכחות לטענותיה לגבי הימצאותו של הבסיס הישראלי בבירת החבל הכורדי ארביל, אותו יעד שאיראן טוענת שתקפה במרץ. "הטענות של איראן צריכות להיות מבוססות על עובדות ולא על חשדות, ממשלה הקימה וועדה בראשות היועץ לביטחון לאומי יחד עם משלחת צבאית וטכנית מהחבל הכורדי כדי לדון בעובדות". בנוסף גורמים רשמיים בחבל הכורדים הכחישו בתוקף את הטענות האיראניות.

 

ב'כאן חדשות' דווח, כי וועדת חקירה מטעם הפרלמנט העיראקי קבעה כי הטענות האיראניות שלפיהן האתר שמשמרות המהפכה התקיפו בטילים בבירת החבל הכורדי, ארביל, בחודש מרץ, שייך לישראל, חסרות שחר ואינן נכונות. בעיתון הבינערבי אל-ערבי אל-ג'דיד השיגו את הדו"ח של הוועדה שאמור להיות מוצג בפרלמנט אחרי עיד אל-פיטר (בימים אלה).

הוועדה שכללה גם מומחים ביטחוניים תחקרה בכירים בבגדאד ובארביל שהכחישו בתוקף את הטענות האיראניות ובמקביל לא קיבלה מטהראן שום הוכחה לכך שהטענות שלה נכונות בנושא. לפי הפרסום, אין בדו"ח של הוועדה המלצה קונקרטית לגבי צעדים שיש לנקוט נגד איראן, אך הובהר כי התקיפה היא הפרה של המוסכמות הבינלאומיות ויש למנוע כל ניסיון להפוך את עיראק לזירה של חיסול חשבונות בין מדינות אחרות.

עיראק כורדיסטן איראן המוסד טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד