י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"פגע בכלכלה"

קריאה באיראן להעמיד לדין את הנשיא לשעבר

ועדת הפרלמנט האיראני הודיעה כי כ-700,000 איראנים חתמו על עצומה בדרישה להעמיד את הנשיא לשעבר חסן רוחאני למשפט. חברי הפרלמנט הנוכחיים באיראן, האשימו כי "חוסר היעילות של רוחאני" הוביל לבעיות כלכליות גדולות לאיראן

קריאה באיראן להעמיד לדין את הנשיא לשעבר
הפרלמנט האיראני צילום: Iran international

קריאות באיראן להעמיד לדין את הנשיא לשעבר, חסן רוחאני. חסן שוג'אי אליבאדי, יו"ר ועדת סעיף 90 של המג'לס, אמר לתקשורת האיראנית, כי אנשים קוראים שוב ושוב לוועדה לוודא שרוחאני יועמד לדין בהקדם האפשרי. סעיף 90 הוקם לפני שנים רבות כדי לשמוע תלונות של אזרחים.

הקמפיין להעמיד את רוחאני למשפט "כאיש האחראי לבעיות הכלכליות של המדינה" הושק בתקופת נשיאותו לאחר שנגיד הבנק המרכזי לשעבר וליולה סייף נידון ל-10 שנות מאסר באשמת מניפולציה בשוק המט"ח. פסק הדין נגד סייף בוטל מאוחר יותר, אך הקריאה להעמיד את רוחאני למשפט נמשכה עם האשמות חדשות. חברי הפרלמנט הנוכחיים באיראן, האשימו כי "חוסר היעילות של רוחאני" הוביל לבעיות כלכליות גדולות לאיראן. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.


חסן רוחאני: קרדיט Iran international

הקריאות החדשות להעמיד לדין את רוחאני, מגיעות כאשר הבעיות הכלכליות של המדינה החמירו במהלך 10 החודשים שבהם הנשיא השמרני אברהים ראיסי מכהן. תומכיו של ראיסי מאשימים את רוחאני בבעיות שראיסי והצוות הכלכלי שלו לא הצליחו לפתור.

היבט נוסף של הסוגייה הוא שיחות הגרעין התקועות של איראן עם ארצות הברית והמשך הסנקציות. האדם היחיד באיראן שיכול לאשר הסכם חדש הוא המנהיג העליון עלי חמינאי, שרבים רואים בו כמי שאחראי בסופו של דבר למשבר הכלכלי ולאינפלציה העולה על 40 אחוז. במהלך החודשים האחרונים כמעט כל המחירים באיראן הוכפלו, ראיסי וממשלתו לא הצליחו לשלוט באינפלציה.

כלכלת איראן חסן רוחאני אברהים ראיסי סנקציות עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד