ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מחיר השחיתות

הרכש המפוקפק מסין שתוקע את הצבא הרוסי

צמיגים סיניים זולים שנקנו על ידי "פקידים מושחתים" עשויים להיות הסיבה לכך שמשאיות רוסיות וכלי רכב משוריינים נתקעו בבוץ באוקראינה. איכות הצמיגים עלולה לאלץ את רוסיה להשתמש בכבישים במקום בשטח בוצי, ולהשאיר את הכוחות חשופים יותר

הרכש המפוקפק מסין שתוקע את הצבא הרוסי
טנק בבוץ: אילוסטרציה צילום: Pixabay

קצינים רוסים מושחתים חסכו כסף וקנו צמיגים למשאיות ולרכבים המשוריינים שלהם על ידי בחירה בחלופות סיניות זולות. כלי רכב רוסים ומשאיות משוריינות נתקעו בבוץ, גורמים רשמיים במערב מצביעים על הייצוא הסיני כגורם מפתח מאחורי הפלישה הנעצרת לאוקראינה. לדבריהם האיכות הירודה של הצמיגים גרמה לכך שכלי רכב רוסיים תקועים לעתים קרובות בשטח קשה, מה שמאט את ההתקדמות הצבאית של הכוחות של פוטין ככל שמזג האוויר מתחיל להפשיר. כך דווח ה'דיילי מייל'.

בעוד רכבי נאט"ו משתמשים בצמיגי מישלן, עסקים סיניים מעתיקים לעתים קרובות מחברות מערביות כדי לייצר עותקים זולים יותר בכמויות גדולות יותר. אך בשדה הקרב, הצמיגים מתגלים כתקולים.

"גנרלים רוסים ידועים לשמצה כמושחתים. לרוסיה יש תקציב ביטחוני של כ-80 מיליארד דולר בשנה, אבל חלק גדול מהתקציב הזה נשאב ברמות שונות", אמר מקור מודיעיני ל'ניו זילנד טיימס'.

"ההשפעה של זה היא שהרוסים נאלצים לקנות צמיגים זולים שיתאימו לכלי רכב משוריינים יקרים, והם פשוט לא עובדים". הגרסה של הצמיג של סין היא באיכות ירודה משמעותית, 50 צמיגי מישלן נמכרים במחיר של כ-$36,000, בעוד ש-50 צמיגי מישלן המקבילים בסין נמכרים בסביבות $208. בנוסף, תחזוקה לקויה של הרכב יכולה גם היא להסביר חלקית את הבעיה, בנוסף השארת צמיגים באור שמש במשך חודשים ארוכים גורמת להם לעיתים קרובות להיקרע, מה שמוסיף לכמות כלי הרכב הנטושים שנתקלו האוקראינים באזורים שונים במדינה במהלך המלחמה.

ייתכן שמצב הצמיגים מאלץ את הצבא הרוסי להיצמד לכבישים, כי הרכבים המשוריינים שלהם נתקעים בבוץ, אך אז הם נשארים חשופים להתקפות מל"טים ומארבים צבאיים.

מלחמת אוקראינה רוסיה שחיתות צמיגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד