י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עימות בין המתפללים לעירייה

החרדים זועמים: במת הופעת יום העצמאות הוקמה בפתח בית הכנסת

כפר יונה: אירועי יום העצמאות המרכזיים יתקיימו בצמוד לבית הכנסת "פני מאיר", מה שיאלץ את המתפללים לסגור בפועל את המקום. המתפללים זועמים על חוסר הרצון לאתר מקום חלופי ובעירייה טוענים כי ניסו להגיע להסדר עם הקהילה, אך ללא הצלחה. בקהילה הודפים את טענות העירייה. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

החרדים זועמים: במת הופעת יום העצמאות הוקמה בפתח בית הכנסת
הבמה ממוקמת בסמוך לפתח בית הכנסת צילום: באדיבות המצלם

מתפללי בית כנסת "פני מאיר" בכפר יונה, זועמים על כך שהופעות יום העצמאות המרכזיות של העיר, יתקיימו בצמוד לבית התפילה, מה שיאלץ אותם לסגור בפועל את המקום, בשל הרעש העצום. ההופעות מתוכננות להיערך במקום בליל העצמאות ובמוצאי יום העצמאות, מה שצפוי להגביל באופן משמעותי, את האפשרות להשתמש בבית הכנסת.

"מדובר בפגיעה חמורה בבית הכנסת ובמתפללים", אומר אחד ממתפללי בית הכנסת, "העיר כפר יונה משופעת בשטחים פתוחים ובעבר אכן ערכו אירועים מעין אלו באצטדיונים, מגרשי כדורגל, וכדו' אבל השנה משום מה בחרו לערוך את זה דווקא בין בתי התושבים, בסמיכות לבית הכנסת, תוך רמיסה ברגל גסה של כל הקדוש לנו ודווקא ביום העצמאות של המדינה היהודית".

לדברי המתפללים: "הפגיעה בבית הכנסת לא מסתכמת רק ביום העצמאות, אלא הרבה מעבר לכך. לאורך שעות היום והלילה חברת ההפקות צפויה לעבוד במקום ולעשות חזרות לקראת האירוע, מה שהופך למטרד חמור של כמחצית השבוע שבו התפילות והשיעורים יופרעו. כל בר דעת מבין, שלא ניתן לקיים תפילות ושיעורים, כשבחוץ הרמקולים עובדים במלוא עצמתם, עם שירים והופעות שפוגעות בבית הכנסת. מכל העיר, לא מצאו שטח אחר?" תהה אחד המתפללים.

יצוין כי מלבד הפגיעה בבית הכנסת עצמו, השכנים - גם מהציבור הכללי - טוענים להגבלת חופש התנועה שלהם: "הודיעו לנו על הגבלת תנועה בצורה קשה. אין יוצא ואין בא עם הרכבים ומי שלא הספיק להגיע בזמן, ייאלץ ללכת מקצה העיר ברגל, ללא אפשרות לחזור עם הרכב. הבחירה דווקא במיקום הזה שהוא גם בין בתי התושבים וגם בסמוך לבית הכנסת, היא פגיעה לא מידתית, בכלל התושבים".

מעיריית כפר יונה נמסר בתגובה: "לאור ההסלמה במצב הביטחוני, ולאחר שמשטרת ישראל פסלה שני מיקומים אחרים לקיום אירועי ערב יום העצמאות, נאלצנו לקיים את האירועים במגרש במתחם הרחובות הפקאן-הברוש והאתרוג, אשר קיבל את אישור המשטרה, ובית הכנסת נמצא בקצהו. במשך למעלה משלושה שבועות ניסתה ראש העירייה, שושי כחלון כידור, ליידע את כבוד הרב יוסף הללויה, רב הקהילה, בעניין זה, ללא הצלחה. גם ניסיונות מנהלת הלשכה, נכשלו".

"בנסיבות העניין, ומאחר שלא נמצא מקום אחר בעיר שניתן לקיים בו אירוע בהשתתפות 10,000 איש, הוכשר המתחם האמור, מבלי שנמנע מקהילת בית הכנסת להתפלל. ככל הידוע לנו, התפילה המסיימת ביום רביעי, ערב יום העצמאות, תמה בשעה 20:00, שעת פתיחת האירועים, ואילו התפילה המסיימת למחרת, יום חמישי, תמה בשעה 20:45, בעוד מופע מוזיקלי מתוכנן להיפתח במקום רק בשעה 21:00. יצוין, כי לקהילת בית הכנסת הוצע מענה חליפי, בדמות אולם כנסים בבית ספר סמוך, שגודלו אף עולה על זה של בית הכנסת, אך הם בחרו לדחות אותו. חבל שעד כה רב הקהילה לא מצא זמן לשוחח עם ראש העירייה, וחבל עוד יותר שנעשה שימוש דווקא ביום העצמאות כדי לזרוע מחלוקות ופילוג", נמסר מהעירייה.

מתפללי בית הכנסת הודפים את טענות העירייה: "בניגוד לטענות העיריה, יש שטחים לרוב בכפר יונה ואם היו רוצים, היו יכולים להיערך מבעוד מועד, על מנת שלא לפגוע ברגשות המתפללים, אבל כנראה שזה פחות חשוב להם. גם הטענה להצעה של אולם חלופי היא מגוחכת, בית הכנסת לא מחליפים, בטח לא לטובת הופעות שנעשות מטרים ספורים מארון הקודש".

יום העצמאות כפר יונה יחסי חרדים חילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד