כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חשיפת 'בחדרי'

"את זה נראה בקלפי": השיחה המתוחה בין גפני לנתניהו

מתיחות או בדרך ליישור ההדורים: שיחות מתוחות התנהלו בין ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לח"כ משה גפני • בליכוד סוברים כי ההתעקשות של "יהדות התורה" להימנע מבחירות, פוגעת בסיכויים לפרק את הממשלה, ח"כ גפני הבטיח לנתניהו כי יחדד עמדות • כל הפרטים בפרסום ראשון

"את זה נראה בקלפי": השיחה המתוחה בין גפני לנתניהו
גפני ונתניהו צילום: פלאש90

פעמיים בעת האחרונה התנהלו שיחות באווירה מתוחה בין יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני ליו"ר הליכוד וראש האופוזיציה בנימין נתניהו, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. הפגישות מגיעות ברקע ההתעקשות של גפני וחברים נוספים ב"יהדות התורה" להימנע מבחירות, גם במחיר של ממשלה חלופית שבראשה יעמוד אדם אחר שאינו בהכרח בנימין נתניהו.

שיחה אחת התקיימה עוד במהלך חול המועד, שיחה נוספת בארבע עיניים התקיימה היום (שני), וארכה כ-45 דקות, זמן ארוך בהרבה מהמתוכנן. לפי גורמים שנחשפו לתוכן השיחה, היא התנהלה באווירה מתוחה, זאת בשעה שגפני אמר ל'בחדרי חרדים' בסיום המפגש עם יו"ר האופוזיציה כי "אני ונתניהו ידידים טובים ובמפגש החלפנו דעות".

פרסום ראשון: נתניהו ייפגש עם גפני לשיחת תחזוק

בשיחות זעם ראש האופוזיציה נתניהו על הקו הלעומתי בו נוקט ח"כ גפני, וטען כי למרות קריאתו להקים ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית, גם במחיר החלפתו, "תכל'ס הציבור החרדי איתי", כך טען נתניהו, שאף הציג בפני גפני את משנתו בדבר האהדה הנרחבת לה הוא זוכה בקרב הקהילה החרדית. גפני השיב לנתניהו כי בפועל בקלפי החרדים הולכים אחרי ההנהגה הפוליטית והרבנים. "את זה נראה בקלפי", השיב לו נתניהו.

בליכוד טוענים כי ההתעקשות של גפני למנוע בחירות ולהקים ממשלה חלופית פוגעים בסיכויים להביא עריקים נוספים. לדבריהם, הם מפעילים לחץ על העריקים הפוטנציאלים שמבינים כי הדרך לבחירות קצרה ועל כן הם חייבים לקבל החלטה שמא לערוק ולהקים אפילו ממשלה חלופית, אך בבוא הזמן ידונו בכך.

"זה לא הזמן לדון בבחירות או לא, קודם כל צריך לפרק את הממשלה, וזה נעשה על ידי הפחדה שאוטוטו אנחנו בבחירות", מסבירים בכירים בליכוד בשיחות עם חבר הכנסת גפני. בפגישה היום בין גפני לנתניהו סוכם כי בראיונות הבאים של גפני הוא יחדד את העמדה כי יש לפרק את הממשלה ורק אז להכריע האם ללכת לבחירות או לממשלה חלופית, אבל זו לא העת לדון בכך.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי גפני הביע זעם בפני נתניהו על תדרוכים מהליכוד כביכול ש"דגל התורה" בדרך לממשלה עם מפלגות השמאל. "יהדות התורה הולכת תמיד עם הימין, בניגוד למפלגות אחרות היא מעולם לא הלכה עם השמאל", אמר גפני לנתניהו.

משה גפני בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד