כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
קרא לבצע פעולות טרור

שייח' שהסית בהר הבית נאשם: "לשחרר את המסגד בנשק"

כתב אישום הוגש נגד  השייח' עיסמאת חמורי, זאת לאחר שמהלך נאומו בהר הבית קרא קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור. כתב האישום הוגש באישור היועצת המשפטית לממשלה

שייח' שהסית בהר הבית נאשם: "לשחרר את המסגד בנשק"
עימותים בהר הבית צילום: Jamal Awad/Flash90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בעיר, כתב אישום נגד עיסמאת חמורי, בן ה-56, תושב ירושלים, וזאת כי במהלך נאומו ברחבת הר הבית קרא קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור. כתב האישום הוגש באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, כנדרש בחוק.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יפעת פנחסי-נבו, לפני כשבועיים התאספו כ-200 צעירים ברחבת הר הבית בסמוך לכיפת הסלע, כשחלקם מניפים דגלים ירוקים וקוראים "אללה אכבר".

הנאשם, המוכר כשייח, מתפלל בקביעות בהר הבית ובעבר נאם רבות במסגד אלאקצא, החל לנאום בפני הקהל במשך כ-10 דקות. במהלך נאומו של הנאשם ובתמיכה לדבריו, המאזינים קראו קריאות "אללה אכבר" וכן בשמו של מוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס.

במהלך נאומו אמר השייח, בין היתר, את הדברים הבאים: "אנחנו אומרים לאחינו בעזה ובפלסטין ובכל מקום את דברי אללה אל תסמכו על אלה שקיפחו ואחזו בגיהינום, ומי שרוצה לשחרר את מסגד אלאקצא לא יוכל לשחרר אותו אלא רק בנשק וכוח ובאיחוד המדינות המוסלמים".

"אין מנוס אלא לאחד את מדינות האסלאם והנחישות בשחרור מסגד אלאקצא", הוסיף השייח, "דבר זה אינו בלתי אפשרי בפני אללה. הטוב התחיל במסגד אלאקצא והטוב יחזור למסגד אלאקצא". הנאשם צולם במהלך נאומו ושודר ביישומון ה"טיקטוק".

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירה של פרסום קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר נכתב בין היתר כי "מסוכנותו של המשיב מוגברת בתקופה זו ובשים לב למתח הקיים באופן מוגבר בעת האחרונה הבאה לידי ביטוי בפיגועי טרור ברחבי הארץ, ובהתפרעויות חמורות החוזרות ונשנות בירושלים וסביבתה, חלקם התרחשו אף לאחר נאומו של המשיב, בין היתר במתחם הר הבית. מעשי המשיב ואחרים שנהגו כמותו תורמים בהכרח לליבוי המתח והשלכותיו במועד רגיש ובנסיבות שיש בהן להגביר את הסכנה לשלום הציבור ובטחונו".

כתב אישום הר הבית הסתה לטרור מטיף מוסלמי אימאם מוסלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד