י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עשרות עצורים • צפו

תקיפות המתפללים והמעצרים המהירים: המצלמות תיעדו את העימותים בירושלים בחודש הרמדאן

בימים אלו משלימה המשטרה את חקירתם של עשרות פורעים שהפרו את הסדר בהר הבית ובמזרח ירושלים | נגד חלק מהחשודים כבר הוגשו כתבי בגין ירי זיקוקים ותקיפה של כוחות המשטרה או אזרחים בבירה במהלך חודש הרמדאן | תיעוד: כך עצרה המשטרה חשודים רבים בשעת מעשה או מייד לאחריו

תקיפות המתפללים והמעצרים המהירים: המצלמות תיעדו את העימותים בירושלים בחודש הרמדאן
חרדים מותקפים בירושלים צילום: דוברות המשטרה

המשטרה השלימה את חקירתם של עשרות חשודים שנעצרו באירועים שונים של הפרות סדר ואלימות שכללו, יידוי אבנים, ירי זיקוקין ותקיפה של כוחות המשטרה או אזרחים במזרח ירושלים ובעיר העתיקה במהלך השבועות האחרונים (חודש הרמדאן). כנגד 35 חשודים כבר הוגשו כתבי אישום ובקרוב צפויים כתבי אישום רבים נוספים.

כוחות משטרה ולוחמי מג"ב של מחוז ירושלים אשר פעלו לשמור על שלום הציבור ובטחונו ולאפשר את קיום ימי החגים בבטחה, עצרו עשרות חשודים המעורבים באירועי הפרות סדר שונים. בחודש האחרון נעצרו עד כה למעלה מ-200 חשודים באירועי אלימות, ומרביתן של החקירות מתנהלות במשטרה בימים אלו וטרם הושלמו.

המעצרים בוצעו ע"י כלל יחידות המשטרה הפועלות ומתגברות במחוז ירושלים. חלק מהעצורים נתפסו/נצפו בשעת מעשה, בין היתר, בהכוונת תצפיתני מרכז השליטה של מחוז ירושלים ו"מבט 2000" הפועל במרחב העיר העתיקה. עיקר המעצרים בוצעו במזרח ירושלים, ובפרט באזור העיר העתיקה ושער שכם, וכן ביחס לאירועי אלימות והפרות סדר שהתרחשו בהר הבית.

החקירות נוהלו ומנוהלות בימים אלו ע"י כוח חקירות משימתי מיוחד של מחוז ירושלים שהוקם והחל לפעול בחודש הרמדאן. כתבי האישום מוגשים ע"י הפרקליטות והתביעה המשטרתית בתום גיבוש תשתית ראייתית נגד המעורבים.

מפקד מחוז ירושלים הורה להמשיך ולמקד מאמץ לגיבוש תשתית ראייתית נגד מעורבים שנעצרו כשהפרו את הסדר הציבורי, ומנגד לפעול למעצרם של חשודים נוספים בהפרות סדר והתפרעויות אלימות.

בימים הקרובים, יוגשו הצהרות תובע וכתבי אישום נוספים נגד מפירי סדר ופורעי חוק שהיו מעורבים בהפרות הסדר האלימות שארעו לאחרונה.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות למעצר, חקירה ומיצוי הדין עם פורעי חוק, מפרי סדר ועבריינים שיפרו את הסדר, יידו אבנים וינהגו באלימות, לצורך שמירה על שלום הציבור ובטחונו", נמסר מהמשטרה.

התפרעויות ירושלים חודש הרמדאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד