כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
משלחת ודיאלוג

הרב הראשי נפגש עם השייח' שביקר באושוויץ ונמלט מחיזבאללה

הרב אלי עבאדי, רבה של איחוד האמירויות הערביות, נפגש עם השייח' הלבנוני שנרדף על ידי חיזבאללה, וקיבל מקלט מדיני בסעודיה, לאחר שקרא לדיאלוג עם היהודים, וביקר באושוויץ עם משלחת מוסלמית

הרב הראשי נפגש עם השייח' שביקר באושוויץ ונמלט מחיזבאללה
מוחמד אל-חוסייני והרב עבאדי צילום: HSajwanization מתוך הטוויטר של

עלי מוחמד אל-חוסייני, איש הדת מלבנון שעמד בראש משלחת מוסלמית שביקרה במחנה ההשמדה אושוויץ במסגרת אירועי יום הזיכרון הבינלאומי של השואה בשנת 2020, קיבל איומים על חייו ונאלץ לברוח לסעודיה.

לרגל סיום הרמדאן הוא נפגש עם רבה הראשי של איחוד האמירויות, הרב אלי עבאדי ושוחחו על קידום דיאלוג בין יהודים למוסלמים.

אל-חוסייני, היה עד לא מכבר איש דת שיעי מאוד מוכר בלבנון, אך היה על הכוונת של חיזבאללה ותומכיו, לאחר שתמך בהסכמי שלום ודיאלוג בין דתי, ותמך גם בהסכמי אברהם. הוא היה אופוזיציה לחיזבאללה בעבר, אך נאלץ לברוח מלבנון, הוא מתגורר בסעודיה ולא מהסס להשמיע עמדות ניציות נגד ארגון הטרור חיזבאללה.

כזכור, בנובמבר האחרון החליט בית המלוכה הסעודי להעניק אזרחות לאנשים בעלי מקצוע מיוחד/ידע מיוחד. אחד מאלה שקיבלו הוא איש הדת השיעית, מוחמד אל-חוסייני הלבנוני, מהמבקרים החריפים של חיזבאללה וחובב ישראל. הוא נפגש עם המלך ועם יורש העצר מוחמד בן סלמאן, אל חוסייני כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר שקיבל אזרחות: "אני מתחייב לקל הכול יכול לעבוד בחריצות, ביושר ובנאמנות, לשרת את ארצי הגדולה, ממלכת ערב הסעודית".

אושוויץ חיזבאללה הרב אלי עבאדי איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד