כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
את מי מעדיפה בראשות הממשלה

עידית סילמן שוברת שתיקה: "הממשלה והקואליציה חיות על זמן שאול"

עידית סילמן התראיינה הערב לראשונה מאז פרישתה מהקואליציה, התנצלה בפני מחנה הימין והסבירה את פרישתה; "זה בכשרות, זה בגיור, זה בכותל הרפורמי, זה בהר הבית, הבנתי שהמדרון חלחלק" | היא מסרבת לומר מי הפורש הבא ואיך תצביע, אך רומזת שנתניהו עדיף על בנט

עידית סילמן שוברת שתיקה: "הממשלה והקואליציה חיות על זמן שאול"
בישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבוע לפני שהכנסת חוזרת מהפגרה, יו"ר הקואליציה לשעבר, חברת הכנסת עידית סילמן שגרמה לקואליציה לאבד את הרוב בכנסת עם החלטתה לפרוש ממנה, ומביאה אותה ככל הנראה אל קיצה, שוברת הערב (שני) שתיקה ומתראיינת לעמית סגל ב'חדשות 12'.

סילמן בחרה להתנצל קודם בפני הימין על ההחלטה לתמוך בממשלה ואמרה לעיני המצלמות: "נתתי צ'אנס אבל טעיתי. באמת חשבתי שאחרי 4 סבבי בחירות שווה לתת צאנס לאחדות. זו הזדמנות לבקש סליחה מבוחרי ימינה המאוכזבים וממצביעי ימין שנעשה להם עוול".

"מילים יפות כמו אחדות וריפוי לא קיימות כאן. זו ממשלה בלי המחנה הלאומי, הציונות הדתית והליכוד. חצי עם לא פה. אם הייתה אחדות אמיתית אז היה אפשר לתת צאנס". היא הסבירה את ההחלטה לפרוש ואמרה: "נושאים שהיו דגלים שלנו והבטחות בחירות מתקפלות אחד אחרי השני".

לדברי סילמן: "יש דברים שלא נגעו בהם שבעים שנה באף ממשלת שמאל קיצוני ועכשיו כן. וזו הייתה הנקודה שהבנתי שהמדרון חלקלק. זה בכשרות, זה בגיור, זה בכותל הרפורמי, זה בהר הבית, זה בלומדי התורה ומעונות האברכים", אמרה.

עמית סגל שאל את סילמן במהלך הראיון באשר לדיווחים כי קיבלה הבטחה מבנימין נתניהו לשיריון בליכוד, על כך השיבה: "אז אני יכולה להגיד כאן שממש לא. הייתי בתפקיד חיי. החלום שלי היה להיות יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הבריאות. אם הייתי רוצה לקבל את זה הייתי מקבלת כאן ועכשיו כדי לשמור על שרידותה של הקואליציה הנוכחית. לו רציתי יכולתי לקבל".

על השאלה אם בנט ראש ממשלה טוב השיבה: "אולי היו יכולות אבל התמונה ברורה והממשלה איבדה את הדרך". מי עדיף הוא או ביבי?, "אני מסתכלת על הממשלה והתשובה מאוד ברורה", כך סילמן ברמז כי נתניהו עדיף בהנהגה על פני ראש מפלגתה נפתלי בנט.

יו"ר הקואליציה לשעבר אמרה כי "הבא או הבאה בתור זה רק עניין של זמן". וסירבה להגיד כיצד תצביע במליאה עם או נגד הקואליציה: "הממשלה והקואליציה חיה על זמן שאול ולכן הרכבת יצאה מהתחנה. זה לא שאין לה רוב בכנסת, אין לה רוב בעם", סיכמה.

עידית סילמן נפתלי בנט משבר קואליציוני ממשלת בנט לפיד ממשלת השינוי עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד