י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שכחו לגמרי, כי רק תורה

ראש הישיבה: "אנחנו צריכים נשק? אנחנו צריכים?"

ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן אמר בימי הזמנים:  "אמרו שהחרדים הרי לא יודעים על נשק, אז שיבואו ללמוד נשק, באמת הם כך (לומדים תורה) אבל שידעו על נשק ויחזיקו נשק\ רק התורה היא תצילנו מחרבו של עשיו". צפו בוידאו

ראש הישיבה: "אנחנו צריכים נשק? אנחנו צריכים?"
הגרמ"צ ברגמן בלימוד בביתו צילום: שוקי לרר

במהלך ימי חול המועד הפסח עורר ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן מזקני חברי מועצת גדולי התורה, נוכח הקריאות לציבור החרדי ובפרט לאחר הפיגוע הנורא בעיר בני ברק, לעשות רישיונות להחזקת נשק אישי.

הגרמ"צ ברגמן עורר על כך בכאב מספר פעמים בפני הרבים שפקדו את מעונו, כמו גם במעמד אלפי ישראל בעיר מודיעין עילית, כי העצה היחידה היא אך ורק לימוד התורה הקדושה.

בדבריו בעיר מודיעין עלית בפני אלפי ישראל במעמד 'טהרת חיים' אמר ראש הישיבה" "ושמעתי שאומרים אף מן הדתיים, שכל מי שיש לו נשק ברישיון ילכו עם הנשק בידם, והחרדים שלא למדו איך להשתמש בנשק, ילכו ללמוד איך משתמשים בנשק. וזה נורא נוראות ששכחו לגמרי, כי רק תורה! היא תציל אותנו מחרבו של עשיו".

ובמהלך קבלת קהל בימי חוה"מ אמר הגרמ"צ ברגמן לא' משומעי לקחו, "אמרו שהחרדים הרי לא יודעים על נשק, אז שיבואו ללמוד נשק, באמת הם כך (לומדים תורה) אבל שידעו על נשק ויחזיקו נשק".

ואז אמר ראש הישיבה: "אנחנו צריכים נשק?! אנחנו צריכים? הצפינו עצמכם בתורה!! זה המג. "אין עצה היום אחרת".

את דבריו סיים: "וזה באמת הראש ישיבה הרב שך תמיד היו באים אליו עם כל בעיות. תמיד היה אומר – "להוסיף תורה! להוסיף תורה!" זה העצה!". 

הרב מאיר צבי ברגמן נשק פיגוע בבני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד