י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
יומיים אחרי הלווית הנרצח

בר-לב שוב באמירה מנותקת: "בחודש האחרון לא חווינו פיגועים"

השר בר לב הידוע באמירותיו המנותקות מעורר הבוקר שוב סערה לאחר שטען ברשת ב' כי "המשטרה פעלה בתבונה ובגמישות רבה בסיטואציה הרגישה הזאת. בחודש האחרון לא היו נרצחים" תוך שהוא מתעלם במופגן מהפיגוע הקשה באריאל בו נרצח מאבטח היישוב | השר התנצל לאחר השידור

בר-לב שוב באמירה מנותקת: "בחודש האחרון לא חווינו פיגועים"
תיעוד הפיגוע באריאל צילום: מצלמות אבטחה

השר לביטחון פנים, עמר בר לב לא מפסיק לרדת מהכותרות עם אמירות מוזרות, טועות ומנותקות מהציבור, גם אחרי שכבר פיטר את הדובר שלו בטענה שהוא האשם בתקריות שהיו לו, בר לב ממשיך והבוקר אחרי שהפר צנזורה ברגל גסה, אמר בראיון לרשת ב' כי בחודש האחרון לא היו נרצחים תוך שהוא מתעלם לחלוטין מהפיגוע הנורא שהיה לפני שלושה ימים באריאל.

השר הגיב על דברי השר נחמן שי, חברו למפלגת העבודה שטען כי "יצאנו בשלום מהחודש הזה" ודבריו חוללו סערה, בר לב אמר שאכן כך, "בחודש האחרון לא היו נרצחים, בחודש שלפניו היו פיגועים קשים והמשטרה מצאה את עצמה חוצצת בגופה בין אותם טרוריסטים לאזרחי המדינה".

עוד הוסיף: "אני חושב שמשטרת ישראל פעלה בתבונה בגמישות רבה מאוד בסיטואציה המאוד רגישה הזאת של חודש הרמדאן, כשהיה גם פסח ופסחא של הנוצרים. ואני חושב שזה לא מובן מאליו. לצערנו, לפני שנה לא הייתה פעולה כזאת ודרדרו אותנו למבצע שאף אחד בישראל לא רצה אותו".

"אנחנו עם 15 נרצחים בחודש הרמדאן ואנחנו עם מאות ואלפי נרצחים לאורך השנים מקום המדינה ועד היום. בחודש האחרון לא היו נרצחים, ובחודש הקודם היו פיגועים קשים. המשטרה מצאה את עצמה חוצצת בגופה", אמר בר-לב תוך שהוא מתעלם כאמור מהפיגוע האכזרי שאירע באריאל בו הגן מאבטח בכניסה ליישוב על ארוסתו.

לדברי בר לב, "היו גורמים שעלולים היו להביא לדרדור המצב. כשבן גביר רצה לעלות להר הבית אני לא התערבתי בזה כמובן. הכול היה בסדר גמור. בחודש הרמדאן הייתה חוות דעת מקצועית שזה יכול להוביל להידרדרות ביטחונית, אז אני המלצתי לא לאפשר את העלייה הזאת".

מאוחר יותר יצאה הודעה מלשכתו ובה נכתב: "השר טעה והוא מצר על ההתבטאות שלו".

"יש מקום לאירוע זיכרון משותף ליהודים ופלסטיניים"

השר בר-לב אמר בריאיון כי הוא תומך בקיום טקס זיכרון משותף לישראלים ולפלסטינים - אך לא בערב יום הזיכרון. כשנשאל על כך הבוקר בריאיון ברשת ב', אמר כי "יש מקום לטקס כזה", והוסיף: "באופן אינטואיטיבי לא נראה לי שזה נכון בערב הזה לעשות טקס כזה או אירוע כזה. זה לא במקום. זו ההרגשה שלי".

דבריו של בר-לב נאמרו ברקע לסערה שחוללה חברת הכנסת ממפלגתו איבתיסאם מראענה שהודיעה כי בכוונתה להשתתף בטקס זיכרון ישראלי-פלסטיני. "אני לא יודע אם דווקא ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, אך ברור שגם בצד השני יש כאלה שנפגעו בשוגג, לא תוך כדי פעולה. אני לא מדבר על מחבלים שניסו לפגוע בישראלים", הבהיר בר-לב, "אין כאן איזון. אבל למשפחות כאלה, שכול הוא שכול. אני אישית לא מתכוון להשתתף אבל אני יכול להבין ישראלים שכן רואים לנכון להשתתף. במובן הממלכתי אין מקום אבל במובן הערכי יש ישראלים שמבינים שצריך".

עמר בר לב גל טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד