י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המתחרה של ווטסאפ

טלגרם משנה כיוון ותתחיל למכור מנויי פרימיום למשתמשים

אפליקציית המסרים הפופולרית 'טלגרם' הטמיעה אפשרות תשלום למנוי 'פרימיום' באפליקציה. השירות עדיין אינו זמין וטרם ברור אלו פיצ'רים התווספו למי שקונה את המנוי | מייסד טלגרם הצהיר כבר לפני שנתיים כי החברה שלו תנסה להפוך לרווחית, אך הרגיע את המשתמשים והבטיח שלא יגבה תשלום על השימוש הרגיל

טלגרם משנה כיוון ותתחיל למכור מנויי פרימיום למשתמשים
אילוסטרציה צילום: unsplash

המתחרה העיקרית של אפליקציית המסרים ווטסאפ, עומדת לשנות כיוון. 'טלגרם' עומדת למכור מנויי 'פרימיום' למשתמשים ולפתוח להם אופציות נוספות,  מייסד ומנכ"ל טלגרם פבל דורוב מבהיר כי כל הפיצ'רים שקיימים כיום באפליקציה יישארו חינמיים גם לאחר השינויים, אך הוסיף כי בעתיד יתווספו פיצ'רים בתשלום לעסקים ולמשתמשים כבדים, כדבריו. "משתמשים רגילים יוכלו להמשיך להשתמש בטלגרם בחינם, לנצח", הוסיף.

הוא הוסיף כי כל חלקי טלגרם המיועדים לתקשורת – כמו תיבות הצ'אט האישיות או הקבוצתיות – יישארו נטולי פרסומות. עם זאת, הודיע דורוב כי טלגרם תקים פלטפורמת פרסומות מובנית באפליקציה שדרכה יוכלו מנהלי ערוצים להציג פרסומות.

בסרטונים שהועלו לקבוצות משתמשים 'כבדים' בטלגרם ניתן לראות שמשתמשי גרסת הבטא של האפליקציה לאייפון הגולשים בשרת הבדיקות של החברה רואים בקצה שורת התגובות – האימוג'יז שניתן להצמיד להודעה במקום להגיב לה בנפרד, אייקון של כוכב ומנעול. לחיצה עליו מציגה להם "תגובות" נוספות שיצרו המנפישים העובדים בטלגרם במיוחד, שאותם ניתן לרכוש בתשלום מנוי. כמו כן, גם באפשרויות הוספת הסטיקרים מוצעות למשתמשים חבילות סטיקרים בתשלום.

נכון לרגע זה, לפי הדיווחים, האפליקציה אמנם מציגה למשתמשים הודעה בה היא מציגה את האפשרות להירשם למה שנקרא Telegram Premium – כלומר מנוי בתשלום, שכולל את התכונות החדשות והסתרה של פרסומות בקבוצות גדולות שבהן קיימות כאלו – אך לעת עתה לחיצה על אפשרות התשלום לא עושה דבר, כך שהחברה ככל הנראה ממתינה עד להבשלת השירות לפני שתתחיל לגבות עליו כסף.

אין עדיין מידע כמה יעלה מינוי הפרימיום, מתי (או אפילו אם) הוא יושק באופן נרחב יותר, ואילו תכונות אחרות עשויות להיות חלק מהמינוי. אבל למינוי כזה מצפים כבר הרבה זמן מטלגרם. המייסד פאבל דורוב אמר בסוף 2020 שכדי לא למכור כמו וואטסאפ או להיעלם כמו כל כך הרבה אפליקציות הודעות אחרות, "טלגרם תתחיל לייצר הכנסות, החל מהשנה הבאה". הוא התגרה בתוכנית לפרסומות בערוצים הגדולים של הפלטפורמה ואמר שטלגרם "תוסיף כמה פיצ'רים חדשים לצוותים עסקיים או למשתמשים בעלי עוצמה" שיבואו עם מחיר.

טלגרם ווטסאפ פרימיום תוכן בתשלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד