כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הנשיא איבד את זה

אצל פוטין כולם נאצים: רוסיה טוענת כי שוודיה אומה נאצית

לא רק האוקראינים: פוסטרים שמופיעים בחוצות רוסיה מאשימים את השוודים כי הם נאצים | מסע התעמולה בולט בתחנות אוטובוס ברוסיה | אסטרטגיית הלוחמה של פוטין מגיעה על כוונתה של שבדיה להצטרף לברית נאט"ו

אצל פוטין כולם נאצים: רוסיה טוענת כי שוודיה אומה נאצית
ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

רוסיה מגבירה את מלחמת התעמולה שלה נגד שבדיה על ידי הדבקת פרסומות בתחנות אוטובוס, המאשימות את האומה הסקנדינבית בנאציזם.

אסטרטגיית הלוחמה של פוטין, מגיעה על כוונתה של שבדיה להצטרף לברית נאט"ו ונוטשת עשרות שנים של נייטרליות לאור התוקפנות הצבאית של מוסקבה כלפי אוקראינה. הפרובוקציה הרוסית מגיעה לאחר דבריו של שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב , לפיהן "להיטלר היה דם יהודי", דברים שגררו דרישות להתנצלות מצד ישראל.

בקמפיין נגד שבדיה, נראים פרסומות ברוסיה המתארות גיבורים לאומיים שוודים שונים כנאצים עם הסיסמה: 'אנחנו נגד הנאציזם, הם לא'. המילה 'אנחנו' היא בצבע דגל רוסיה ו'הם' בצבעי דגל שבדיה. ציטוטים מופיעים ליד כל תמונה המתיימרת לצייר את הדמות כנאצית. מייסד איקאה אינגוואר קמפרד נכלל ברשימת הנאצים החדשים של רוסיה. פוסטר אחר מצייר את מלך שבדיה גוסטף החמישי כנאצי.

משרד החוץ השבדי התייחס לפוסטרים כקמפיין של הקבוצה הפרו רוסית "הניצחון שלנו". מהמשרד נמסר: "אין לנו שום כוונה לעסוק בפולמוס פומבי עם הארגון הרוסי "הניצחון שלנו", שעל פי הדיווחים עומד מאחורי הכרזות הללו", אמר דובר משרד החוץ. ראש ממשלת שוודיה, מגדלנה אנדרסון, כינתה את הקמפיין "בלתי מקובל לחלוטין".

רוסיה שבדיה נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד